Administrerende Direktør til Hotel Arctic

 

Verdens nordligst beliggende 4-stjernede hotel med 5-stjernet konferencecenter.

Er du klar til at stå i spidsen for Grønlands mest prestigefyldte hotel? Har du rygsækken fuld af kommercielle og ledelsesmæssige kompetencer og et stærkt personligt drive? Er du kendetegnet ved et solidt menneskekendskab og en nærværende ledelsesstil?

Har du oveni købet erfaring med hotel-, restaurations- og/eller konferencedrift? Og har du lyst til en hverdag i første parket til den fantastiske Ilulissat Isfjord, der er på UNESCOs Verdensarvliste?

Så har vi muligvis jobbet til dig!

Hotellet
Hotel Arctic er ejet af Grønlands nationale luftfartsselskab Air Greenland A/S. Hotellet fungerer dog som en selvstændig virksomhed, som kan sammenlignes med et almindeligt 4-stjernet familieejet hotel – dog med sin helt egen unikke profil.

Hotellet har i alt 60 ansatte fordelt på reception, rengøring, restaurant/bar og konference (plus ekstra personale i højsæsonen, maj til august). 95% af arbejdskraften er grønlandsk. Hotel Arctic har i dag stor succes. Gæsterne strømmer til og får en unik personlig oplevelse på et flot hotel i Grønlands smukke natur.

Byen
Hotel Arctic ligger i den vestgrønlandske by Ilulissat, som også kendes som Jakobshavn. Ilulissat er den tredjestørste by i Grønland. Her emmer det af historie, og samtidig er Ilulissat en moderne fiskeindustriby, hvor de mange kuttere og trawlere i havnen vidner om fiskeriets store betydning. Under 20 minutters gang fra hotellet ligger restauranter og butikker, som bl.a. sælger lokalt kunsthåndværk, mens polarforskeren Knud Rasmussens fødested, som nu er et museum, ligger 3 km derfra.

Ilulissat betyder “isfjelde”, og det er bestemt ikke uden grund. Ilulissat ligger meget smukt ved Kangia Isfjorden, hvor tonsvis af kæmpe isfjelde hver dag fredfyldt flyder forbi. De gigantiske isfjelde er synlige fra stort set hele byen, så næsten uanset, hvor man befinder sig i Ilulissat, vil man konstant være omgivet af en ufatteligt bjergtagende kulisse.

Jobbet
Til jobbet som Administrerende Direktør på Hotel Arctic leder vi efter en inkarneret lederprofil med rygsækken fuld af kommercielle og ledelsesmæssige kompetencer og et stærkt personligt drive kombineret med solidt menneskekendskab og en evne til at være nærværende i sin ledelsesstil på alle niveauer. Der ønskes en udadvendt og relationsskabende personlighed med stor interesse for at arbejde med og gennem andre mennesker.

Som hotellets ansigt udadtil ser vi en åben, imødekommende og serviceorienteret personlighed, der vil være i stand til at give gæsterne en oplevelse af, at de hver især er unikke. Det er et højt profileret job, hvor du vil komme til at repræsentere et hotel, der fremstår som foregangsbilledet for det helt unikke, grønlandske, luxuriøse opholdssted, hvor man virkelig bliver tilbudt en oplevelse, man husker.

Din faglige profil
Vi går efter en bred ledelsesmæssig profil gerne med en videregående uddannelse.

Overordnet leder vi efter følgende faglige kompetencer:

  • Erfaring med hotel-, restaurant- og konferencedrift (dog vil ansøgeres fra andre brancher også blive taget i betragtning)
  • God økonomisk forståelse og forretningsorienteret tilgang
  • Godt købmandskab og hands-on/løsningsorienteret tilgang
  • Stærk i kommunikation/markedsføring med fokus på virksomheden snarere end på personen

Dine personlige og ledelsesmæssige egenskaber
Med dig som Administrerende Direktør for Hotel Arctic vil man opleve en innovativ og nytænkende person, der går forrest med det gode eksempel. Vi forestiller os, at du er en stærk kommunikator og en medspillende holdspiller, som motiverer og inspirerer dine medarbejdere. Samtidig er du en person, som arbejder godt selvstændigt og er dygtig til at træffe beslutninger og skabe fremdrift.

Du er resultatorienteret og proaktiv, men du tænker også langsigtet og har den fornødne tålmodighed til at arbejde efter de strategiske mål. Du er åben, synlig og transparent i din ledelsesstil og er i stand til på en naturlig måde at skabe retning og formidle budskaber, så de er tydelige i organisationen og for virksomhedens samarbejdspartnere. Du er i stand til at uddelegere, men formår også at tage kontrollen i svære situationer.

Som leder besidder du ydermere følgende egenskaber:

  • Stærke evner som personaleleder med fokus på empati og tryghedsskabelse
  • Robust og vedholdende
  • truktureret med analytisk sans
  • Højt drive kombineret med et stærkt menneskekendskab

Det forventes, at du behersker dansk/skandinavisk og engelsk flydende i skrift og tale. Kendskab til det grønlandske sprog og erfaring fra Grønland generelt vil naturligvis være en fordel men ikke et krav. Til gengæld forventes der et godt instinkt for at arbejde i et dobbelt-kulturelt miljø.

De smukke omgivelser i Ilulissat vil naturligvis være tillokkende – især for dig, der sætter pris på gode naturoplevelser. Men det er samtidig også vigtigt at understrege, at den rigtige person til jobbet også må være en person med et rigt indre liv, der kan trives med – og nyde – en afsondret tilværelse i en by, hvor der ikke er et væld af muligheder, og hvor ens sociale liv kan være begrænset udenfor arbejdstid. Det vil ydermere være en fordel, hvis din eventuelle ægtefælde/partner har mulighed for at finde en passende beskæftigelse i Ilulissat.

Vi tilbyder
Vi tilbyder et job med masser af faglige og menneskelige udfordringer, dygtige kolleger og mange inspirerende snitflader til det grønlandske samfund. Endvidere er det et job med attraktive vilkår og konkurrencedygtig løn efter kvalifikationer. Hertil kommer årlig feriefrirejse for familien, pensionsordning samt en attraktiv forsikringspakke. Bolig og flytning kan tilbydes efter gældende regler.

Vi holder løbende samtaler, og tiltrædelse vil finde sted efter nærmere aftale i løbet af 2018.

Ansøgningsfrist: 1. februar 2018.

Interesseret?
Vi glæder os til at læse din ansøgning, som du gerne må sende med det samme. Søg stillingen ved at klikke på ansøgningsknappen, hvor du kan uploade din ansøgning og dit CV.

For yderligere information kan du kontakte Senior Business Consultant Mette Landau fra Hartmanns på mobil: + 45 4121 1323 eller på mette.landau@hartmanns.dk

Hartmanns A/S varetager rekrutteringsprocessen, hvorfor al henvendelse bedes rettet hertil.

Vi indkalder løbende relevante kandidater til samtaler og forbeholder os muligheden for at indkalde kandidater inden ansøgningsfristens udløb.

Søg stillingen her

Udløber: 26.12.2017