- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Sterling i priskrig med SAS

Billigste Sterling-billet i Skandinavien koster fra i dag 498 DKK og den dyreste aldrig mere end 998 DKK pr. vej – med skatter og afgifter. Sterling flyver København-Oslo fire gange daglig i hver retning og en gang daglig mellem København og Stockholm. De nærmest urealistisk lave priser træder i kraft fra i dag, fredag. Tidligere ...

Billigste Sterling-billet i Skandinavien koster fra i dag 498 DKK og den dyreste aldrig mere end 998 DKK pr. vej – med skatter og afgifter. Sterling flyver København-Oslo fire gange daglig i hver retning og en gang daglig mellem København og Stockholm.



De nærmest urealistisk lave priser træder i kraft fra i dag, fredag. Tidligere kostede den billigste billet i Skandinavien 598 DKK, og den dyreste op til 2598 DKK – altså en reduktion på op til 60%! Fremover har Sterling kun én billetklasse i Skandinavien. Billetten kan ikke annulleres, men kan mod et gebyr ændres med hensyn til rejsedato og passagernavn.



”En times flyvning bør ikke koste over 1.000 kroner. Med så lave priser forventer vi igen at udvide markedet. Sterling har tidligere oplevet, hvordan det samlede marked vokser, når vi lancerer nye lave priser,” siger adm. direktør, Torben Anker Sørensen. Sterlings prissænkning sætter yderligere pres på SAS mellem de skandinaviske hovedstæder. ”Men det har vi ikke kalkuleret med. Vores prismæssige konkurrence kommer fra biler og busser, og det forholder vi os primært til,” siger direktøren til Berlingske.



OGSÅ PRISSÆNKNINGER HOS SAS




SAS ventes at sænke priserne på indenrigsbilletter i Skandinavien op til 20%. SAS har fredag formiddag pressemøde om ”en større omlægning af produkttilbudet på sine indenrigsruter og mellem de skandinaviske lande.” SAS Danmark ruller det tunge skyts ud til pressemødet, der får deltagelse af den nye direktør for SAS Danmark, tidligere personaledirektør, Susanne Larsen, samt marketingdirektør Jens Aaløse, salgsdirektør Palle Christensen og direktør for Revenue Management Line Friedrichsen.




Ifølge Berlingske bliver der mindre mad og færre kabineansatte på indenrigsruter og ruter mellem de skandinaviske lande. Med de lavere billetpriser forventer SAS at lokke flere passagerer til og dermed fastholde indtjeningen.


Skrevet af