Choice Hotels Scandinavia tilføjer to nye hotel-varemærker, dermed har kæden fem. Samtidig erstattes de adm. direktører for de enkelte lande med chefer for de fem varemærker.
Der er atter fremgang på det nordiske hotelmarked, konstaterer Choice Hotels og benytter anledningen til at rulle to nye hotel-varemærker ud: Quality Hotel & Resort samt Clarion Collection Hotels.
I forvejen har kæden Comfort, Quality og Clarion.
Quality Resort bliver varemærke for hoteller med et bredt aktivitetstilbud i nærheden af større attraktioner. 13 af gruppens i alt 138 hoteller kommer ind under Quality Resort; de 13 hoteller har en totalomsætning på 711 mio. svenske kroner.
Clarion Collection bliver et varemærke for hoteller præget af eksempelvis historie og beliggenhed. Clarion Collection kommer i større og mellemstore byer, f.eks. Comfort Hotel Mayfair i København – i alt 30 hoteller med en totalomsætning på 598 mio. svenske kroner.
Choice’s organisation ændres fra at én adm. direktør i hvert land til fem direktører for de fem hotelvaremærker. Den hidtidige danske direktør, Thomas Westergaard, bliver chef for de 24 Comfort-hoteller, kædens bed & breakfast-produkt med en årlig omsætning på lige under 600 millioner svenske kroner.
Choice Scandinavias hoteller med 18.000 værelser i Danmark, Estland, Finland, Litauen, Norge og Sverige omsætter årligt for cirka fem milliarder svenske kroner. Choice Scandinavia er en del af Choice Hotels International med over 5.000 hoteller i 42 lande.