- STANDBY.DK - https://standby.dk -

200 danske brændt for drømmecruise

MASKINSKADE: Da Norwegian Star måtte aflyse afgangen forleden fra Los Angeles gennem Panamakanalen til Miami og derfra til København på 30 dages togt, var der mindst 200 danskere blandt de 2.400, som skulle have været med.

MASKINSKADE: Da Norwegian Star måtte aflyse afgangen forleden fra Los Angeles gennem Panamakanalen til Miami og derfra til København på 30 dages togt, var der mindst 200 danskere blandt de 2.400, som skulle have været med.

Norwegian Star fra Norwegian Cruise Line fik maskinskade med en beskadiget bovpropel på vej fra værft i Oregon til Los Angeles. Skibet skulle igen repareres for at blive klar til afgang fra Miami til København om få dage, så det var en kold dukkert for i hvert fald 200 danske passagerer.

Heldigvis blev skaden opdaget tre dage før afgang fra LA, og tilsyneladende nåede alle at bliver underrettet inden de drog hjemmefra.

”Vi havde 150 i en gruppe”, fortæller Claus Jepsen fra cruise2go.dk. ”Det var bestemt ikke morsomt, at skulle fortælle dem, at en 30 dages ferietur var annulleret. De havde alle bestilt hele vejen fra LA, gennem Panamakanalen til Miami og videre over Atlanten til København.

Vore kunder får naturligvis pengene tilbage, samt tilbud om 50 procent på evt. andet krydstogt, men det, de skulle have været med på, gentages først om et år.

Vi har et godt samarbejde med NCL, og vi havde netop konstateret at Norwegian Star, som ligger i København i sommer, er blevet flot renoveret.

Nej, ingen af vore kunder har valgt alligevel at sejle med fra Miami til København. Vi skal ikke have nogen til at rejse forgæves til Florida, hvis skibet alligevel ikke når at blive færdigt til den planlagte afrejsedag i næste uge.”

”I har haft rigtig mange danske passagerer med NCL sidste år?”

”Ja, og det er brandærgerligt, at sæsonen skal starte på den måde. De kan selvfølgelig ikke gøre for en så omfattende maskinskade, men det kan være svært at få kunderne til at forstå, at man ikke bare kan erstatte et krydstogt med et andet skib, som det sker med et fly,” tilføjer Claus Ipsen, som nu også er begyndt at satse meget på Holland-America Lines mere eksklusive skibe.

Tilsyneladende slap de danske deltagere for ekstra udgifter, fordi de alle havde bestilt gennem et rejsebureau. Hvis man bestiller direkte på krydstogtselskabets hjemmeside, er der ingen erstatning for flybilletter, hotel etc., når en tur bliver aflyst eller udsat, eller skibet kommer for sent i ankomsthavn.