- STANDBY.DK - https://standby.dk -

De kæmper om Tjæreborgs gæster

Nu kaster også Bravo Tours sig ind i kampen om Tjæreborg Rejsers 100.000 danske kunder. Også Star Tour er på strandhugst.

MyTravel fjerner fra sommerprogrammet Tjæreborg Rejser som varemærke og placerer virksomhedens rejseaktivitet under Spies Rejser.



Men Tjæreborgs gæster vælger ikke nødvendigvis Spies Rejser, det viser i hvert fald en undersøgelse fra en af konkurrenterne, Bravo Tours.



”Bravo Tours, Danmarks tredjestørste rejsearrangør, har bedt sine stamkunder forholde sig til, at Tjæreborg Rejser forsvinder. Over 4.300 har svaret, heraf har 81 procent rejst med Tjæreborg, 11 % af de tidligere Tjæreborg-gæster tror, at Tjæreborgs stamkunder vil fortsætte som kunder hos Spies, mens 28 % afviser, at Tjæreborg-gæster vil fortsætte hos Spies,” siger direktør hos Bravo Tours, Peder Hornshøj, og tilføjer:



”Siden det i sidste måned blev offentliggjort, at Tjæreborg Rejser ikke føres videre, har vi haft masser af henvendelser fra Tjæreborg-gæster. Bravo Tours går ikke på strandhugst efter Tjæreborgs gæster, men vi er sikre på, at vores koncept får Tjæreborgs gæster til at føle sig velkomne hos Bravo Tours.”



Efter nyheden om, at Tjæreborg fra den kommende sommer bliver slugt af Spies, har Star Tour startet en regulær priskrig på markedet for feriepakkerejser.



Det sker bl.a. ved at investere et millionbeløb i en hvervekampagne for at få fat i, især Tjæreborgs, familiekunder.



”Mange Tjæreborg-kunder vil ikke rejse med Spies, og kigger derfor efter en ny rejsearrangør. Star Tour går efter at få 20 – 25.000 af Tjæreborgs familiekunder,” siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.



Star Tour er ifølge egne oplysninger Danmarks største rejsearrangør med en markedsandel i 2007 på 19 %.

Skrevet af