I samarbejde med bl.a. SAS vil København gøre mere for singleturister. Potentialet er stort – f.eks. opfattes 40 % af de svenske gæster i København som singleturister.
Singleturister er ikke kun turister og forretningsfolk, som rejser alene. Målgruppens definition er f.eks. også et venindepar, som gerne vil være sammen med andre og deltage i forskellige aktiviteter
Potentialet er stort: 40 % af de svenske rejsende til København defineres som single-turister, altså ikke egentlige par. Tallet er cirka det samme for nordmænd, tyskere og hollændere, cirka hver tredje englænder omfattes af målgruppen, det samme gør hver fjerde japaner og amerikaner samt hver femte spanier.
Bl.a. de mange lavprisruter og Københavns ry som ”cool storby” er årsag til væksten blandt singlerne.
De fleste storbyturister planlægger selv deres ferie. På nettet kan de fx booke besøg i operaen – eller tilmelde sig en aften, hvor laver mad med andre. Eller en byrundtur på cykel eller en kajaktur i havnen.
Wonderful Copenhagens nye single-tilbud kan bookes online via WoCo’s hjemmeside og arrangeres i samarbejde med incomingbureauet DMC.
WoCo har bl.a. en særlig web-adresse til den nye målgruppe: one-derfulcopenhagen.com
HB