For at tiltrække flere forretningsrejsende, letter SAS i næste måned med et nyt tiltag på det danske marked.
Det nye koncept – SAS Credit – henvender sig til alle firmaer, uanset hvor meget de i dag køber for hos SAS Danmark. Systemet findes allerede hos SAS i Sverige.
”Vi præsenterer allerede nu SAS Credit til eksisterende firmakunder, men søsætter i april en kampagne for at gøre alle firmaer opmærksom på den nye mulighed,” siger SAS Danmarks salgsdirektør, Lars Bording (foto), til Take Off.
Baggrunden er også, at ”flymarkedet lider under enorm overkapacitet,” siger Lars Bording og tilføjer: ”Vi vil belønne firmaernes totale rejseindkøb. Det kan ske med bedre rabatter, større tilgængelighed til billige billetter på vores tre klasser, øget mulighed for opgrading – jo mere man køber hos os, jo større fordel.”
SAS Credit påvirker ikke EuroBonus-programmet. SAS havde i sidste måned forvirrende signaler i markedet om, at eksempelvis opgradering skulle koste flere bonuspoint. ”Men det er ikke tiden til det – nogen i SAS trådte i nælderne med det forslag,” siger Lars Bording.
HB