- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Konceptrejser sikrer fremtiden

Star Tour har investeret stort i sine syv ’Blue’ koncepter, og indtjeningen er gået fra nul til 30% af omsætningen på de ni år siden det første Blue koncept blev præsenteret

”Star Tour og TUI Nordic, vores moderselskab, har investeret 80% af produktudviklingsmidlerne i videreudvikling af Blue koncepter. Det bliver dét, vi overlever på i fremtiden, for det er der ingen andre, der kan tilbyde. Og kunderne er der jo, det ser vi klart”, siger Birthe Madsen, adm. direktør i Star Tour.

Og investeringerne bærer frugt. Da Star Tour 1998 introducerede Blue Village konceptet, feriebyer for børnefamilier, udgjorde de syv hoteller godt 3% af den samlede omsætning. I dag er der 74 Blue hoteller i syv forskellige koncepter, og de udgør ca. 30% af rejsearrangørens omsætning. Sidste skud på stammen er Blue Exotic, som er feriebyer for dem, der rejser til eksotiske rejsemål, og gerne kombinerer høj standard, tryghed og komfort med det lokale og eksotiske.

”Det er vigtigt konstant at udvikle alle stadier af rejsen. Vi skal gøre folks ferier fantastiske fra de bestiller, til de er hjemme igen. Det betyder for eksempel, at vi tilbyder ’Guide Online’ fra næste sommer. Det vil sige, at man kan spørge og få svar fra guiderne på mail og sms både før under og efter rejsen”, fortæller Birthe Madsen.

Også datterselskabet TEMA konceptudvikler sine rundrejser hele tiden. TEMA byder nu også på gourmetrejser, vandrerejser, whiskyrejser, feminine rejser, storbyrejser og cykelrejser.

Skrevet af