- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Konferencer og events er vigtige marketingredskaber

Virksomheder øger den del af deres marketingbudget, som benyttes på konferencer og events. 93% adspurgte marketingansvarlige siger i ny analyse, at konferencer og events får samme eller øget fokus fremover.

Og det resultat glæder Ole Sorang. Han er til daglig nordisk marketingdirektør for Radisson SAS og Park Inn-hotellerne, samt bestyrelsesmedlem i Meeting Professional International, verdens største organisation indenfor mødeindustrien.



MPI’s 2005-analyse af brugen af events og konferencer som marketingredskab viste, at stadig flere virksomheder bruger yderligere på konferencer og events. Baggrunden er, at netop dette område ses som værende blandt de mest effektive marketingaktiviteter.



Ole Sorang fortæller, at 23% af de adspurgte i analysen ser netop konferencer og events som det mest effektive marketingredskab sammenlignet med annoncering, direct mails m.v.



Analysen er baseret på telefoninterviews med 700 marketingansvarlige fra Europa, USA og Asien.

MPI har over 20.000 medlemmer i 60 lande. MPI’s medlemmer planlægger årligt møder, konferencer og events for over 100 milliarder kroner.


Skrevet af