- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Danmark sælges gennem designrejser

VisitDenmark og Wonderful Copenhagen bruger dansk design til at tiltrække udenlandske journalister.

VisitDenmark og Wonderful Copenhagen bruger især dansk design som et trækplaster til at lokke udenlandske journalister til København. De laver i samarbejde presseture med fokus på design og livsstil til journalisterne, som derefter forhåbentlig omtaler København i deres medier. Og designrejserne har vist sig at give bonus: ”Opgjort som annonceværdi var den totale internationale omtale i 2004 på 194 mio. kr., hvoraf de 113 mio. kr. omhandlede København. Næsten 30 pct. af artiklerne omhandler det, vi kalder design/livsstil,” fortæller Ulrik Bülow, som er direktør i VisitDenmark.
De udvalgte medier og journalister fanger VisitDenmark på de 11 markedskontorer i byer verden over. Herefter overtager Wonderful Copenhagen styringen, fører journalisterne gennem programmet og betaler hotelregningen.
(Børsen, 29/7)

Skrevet af