- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Forbindelse til alle Berlins lufthavne

Når Sterling 30. oktober åbner på Berlin Tempelhof er der forbindelser fra København til alle tre lufthavne i Berlin. SAS flyver til Tegel, mens Easyjet betjener Schönefeld.
Icelandairs moderselskab menes stadig at skulle overtage Sterling.

Samtidig med den nye rute til Tempelhof, frem for i dag Maersk Air-ruten til Berlins hovedlufthavn, Tegel, øger Sterling fra en til to afgange på hverdage samt en afgang søndag aften. Flyvetiden er cirka 50 minutter.



Fra vinterprogrammet øger Sterling også mellem København-Amsterdam, fra én til to daglige afgange.



STERLING SLAGTER MAERSK AIR-RUTER

Som Take Off kunne fortælle for en uge siden, sker der omfattende ændringer i Sterlings ruteprogram.

Sterling lukker Maersk Air-ruterne fra København til Bruxelles, Manchester, Malta, Milano (åbner igen til sommer) samt til Zürich.



”Gæster på de berørte ruter kan til 1. maj 2006 gratis ændre reservationen til en anden Sterling-rute eller få deres billet refunderet. Gæster, som har betalt for sæder i kategorierne ”medium” og ”large” vil få kompensation for ”downgrading” ved at henvende sig til Sterling i afrejselufthavnen,” lover Niels Brix, kommunikationsdirektør i Sterling.



Ruten til fra København til Geneve fjernes næsten også – der bliver kun én ugentlig afgang fra vinterprogrammet.



Og Maersk Air-ruten til Wien går ned på blot en daglig afgang.



Det første Sterling-fly med blå bemaling, der hidtil har været kendetegnende for Maersk Airs fly, er i luften med Sterling-logo og hjerter. Flyet er pudsigt nok det samme som først blev malet i Maersk Airs nye farver.



I løbet af oktober vil samtlige 29 fly i Sterlings flåde bære selskabets logo og hjerter.



FORVENTER ICELANDAIR OVERTAGELSE AF STERLINNG

Icelandairs moderselskab, FL Groups, mulige overtagelse af islandsk-ejede Sterling tegner stadig til at blive en realitet, siger en kilde med kendskab til sagen tirsdag til Take Off.



Icelandair har tilbudt ejerne af Iceland Express og Sterling, det islandske investeringsselskab Fons Eignarhaldsfelag, aktier for de to flyselskaber.



I øvrigt giver fyringer og udsigt til lønnedgang uro hos tidligere Maersk Air-ansatte. Det kan ramme Sterlings arbejde med at skabe Nordens største lavprisoperatør, skriver Børsen.



“Luftkrigen er vundet, og nu er det tid for at vinde freden,” siger professor og ledelsesekspert Henrik Holt Larsen fra Handelshøjskolen i København.



Sterling erkender store kulturforskelle, men afviser, at der er uro blandt medarbejderne.

Skrevet af