- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Easyjet nægter erstatning til danske passagerer

Efter fem dages ufrivilligt ophold i London kom de sidste 7 strandede Easyjet-passagerer i går til København. Men de skal ikke regne med økonomisk erstatning, siger Easyjet.
Ifølge Danmarks Rejsebureau Forenings direktør har de krav på 250 euro. Læs

Det kan være billigt at flyve med lavprisselskaber, men det er også at tage en chance; nogle lavprisselskaber giver ikke samme service som de seriøse af ruteflyselskaberne. Et trist eksempel er Easyjet.



Easyjets danske pressetalsmand, Claus Bendsen, sagde i går torsdag til Ritzau, at de stærkt forsinkede passagerer ikke skal forvente en økonomisk erstatning. Afgangen blev aflyst pga. en teknisk fejl ved flyet, siger Easyjet, og så har passagererne ikke krav på kompensation.

”Vi beklager, at det skulle tage så lang tid, og vi refunderer selvfølgelig udgifter til hotel og forplejning,” sagde han.



De 150 passagerer strandede lørdag i Londons Stansted-lufthavn, fordi deres afgang til København med Easyjet blev aflyst. Easyjet ville ikke ombooke dem til andre selskaber, men insisterede på selv at flyve dem til København, efterhånden som der var ledige pladser. Det tog fem dage!



Til Take Off sagde direktør for Danmarks Rejsebureauforening, Lars Thykier, bl.a. i mandags om Easyjets håndtering af passagererne:

”Det kan man sgu ikke tilbyde. Ifølge EU-reglerne skal flyselskaber ved aflysninger ombooke til fx et andet flyselskab. Sker aflysningen tæt på afgang, skal hver passager ifølge EU-reglerne have en erstatning på mindst 250 euro.”



Læs Lars Thykiers kommentar til, at Easyjet nu afviser at give 250 euros i kompensation til passagererne i Take Off Weekly i dag.



HB


Skrevet af