- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Ikke imponeret over italiensk incoming

”De danske incomingbureauer har generelt et meget højt niveau. I Skandinavien har man stort set ikke nogen komplet uduelige, hovedparten er rigtig dygtige og meget kreative. Det samme kan jeg desværre ikke sige om deres italienske kolleger. Der findes tusindvis af incomingbureauer i Italien, det ene dårligere end det andet. For hver 500 incomingbureauer, jeg ...

”De danske incomingbureauer har generelt et meget højt niveau. I Skandinavien har man stort set ikke nogen komplet uduelige, hovedparten er rigtig dygtige og meget kreative. Det samme kan jeg desværre ikke sige om deres italienske kolleger. Der findes tusindvis af incomingbureauer i Italien, det ene dårligere end det andet. For hver 500 incomingbureauer, jeg har talt med i Italien, er der måske et, jeg kunne bruge. De er ikke dygtige, de er ikke kreative, og de har ikke forståelse for, hvad en udenlandsk turoperatør har behov for.”



Den melding kommer fra ejer og stifter af Sydeuropacentret, Kim Ferrigno, månedens gæst i Take Off-Stolen. Sydeuropacentret sender årligt ca. 25.000 gæster til støvlelandet.



På spørgsmålet om, hvilke gode råd Kim Ferrigno har til kolleger i rejsebranchen, hvis de vil handle med Italien, siger han:




”Mange dummer sig med at falde for en flot brochure, en god sælger og en smart internetside. Hotellet, bygningen, slottet er én ting, rammerne kan enhver lave, men ikke enhver kan fylde dem ud. Hvis den pågældende fx. slotsejer i Italien, som man gerne vil gøre forretning med, ikke har den nødvendige vilje til at lægge hjertet i sit arbejde, så kommer der altid problemer – uanset hvor gode rammerne er.”

Skrevet af