Gratis kvartalsblad skal bl.a. vise bydelens turister nogle af dens attraktioner.
”Jeg vil bo på Vesterbro,” lød en fordanskning af John Denvers slager Take Me Home, Country Roads. Og bo på Vesterbro, det vil både danskerne og turister. For nylig fik københavnerbydelen to sider i selve New Yorks Times’ rejsemagasin, bl.a. forsiden! Også mange andre udenlandske journalister har skrevet om Vesterbro.
Der er øget fokus på Vesterbro, velbjergede borgere flytter hertil, Halmtorvet er blevet chikt med cafeer og Øsknehallen, luderne og narkomanerne er skubbet længere væk.
First Hotel Vesterbro har som første hotel købt en særudgave af en ny, gratis turistavis om Vesterbro. Det nye blad i A4-format skal bl.a. sælge budskabet om, at bydelen ikke længere er synonym med fattigdom – men har forvandlet sig til et salgsargument over for turister.
Med sit brogede folkeliv og anderledes butikker og restauranter byder Vesterbro i dag på oplevelser, mange besøgende slet ikke ved, København rummer.
Drej til venstre ned af Vesterbrogade mod Vesterbro Torv, Enghave Plads og det ”gamle” Vesterbro. Og ikke til højre mod Rådhuspladsen og Strøget. Det råd giver de ansatte på Fist Hotel Vesterbro på Vesterbrogade gæsterne, når de går ud af hotellets svingdør for at opleve ”Wonderful Copenhagen.”
Disse oplevelser får gæsterne på First Hotel Vesterbro nu også serveret på natbordet på deres værelser. Det sker i form af den nye turistavis, ”Distriktet.” Med humor og glimt i øjet bringer avisen bl.a. historier om spændende og anderledes eksistenser på Vesterbro og den atmosfære, de er med til at skabe. ”Distriktet,” som skal udkomme en gang i kvartalet, har annoncer fra de mange butikker, restauranter, cafeer, museer og andre attraktioner, der de seneste år er skudt op på Vesterbro.
”Som hotelfolk vil vi naturligvis sørge for, at vore gæster får en god oplevelse. Men vi vil også gøre dem opmærksom på oplevelserne lige uden for hotellets dør. Oplevelser der gør, at de får lyst til at komme tilbage,” siger hotellets Director Of Operations, Martin Hansen.
Han understreger, at der ikke er noget i vejen med Københavns kendte turistattraktioner. ”Men det velkendte kan også gøre København forudsigelig. Ved at give vores gæster avisen, vil vi vise dem nye facetter af København, som gør byen mere spændende at besøge.”
HB