- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Krydstogtrederi sætter øget fokus på Danmark

Danmark får i år særlig nordisk fokus fra italienske MSC Cruises - med de danske rejsebureauer i centrum.

”MSC Cruises har de seneste år været meget aktiv på det norske og svenske marked. Væksten i salg af krydstogter i Skandinavien, viser stort potentiale på det danske marked. Den vil MSC have sin del af – i samarbejde med vore partnere blandt de danske rejsebureauer,” siger Claes Tamm, nordisk direktør for MSC, til Take Off og tilføjer:



”Salg af krydstogter giver god provision – modsat mange andre rejseformer Og i modsætning til andre krydstogtrederier, har MSC intet direkte salg til slutbrugeren, altså kunden.”



Claes Tamm plantede i 2004 MSC’s flag i Norden – dengang var der 3 ansatte, i dag er der 15 i Stockholm samt en filial i Oslo.



”Salget af krydstogterne vokser – blandt årsagerne er produktets mangfoldighed. Gæsterne besøger på samme rejse flere lande og ser forskellige kulturer – og man kommer sejlende med et flydende hotel,” siger Claes Tamm.



90 % af MSC’s gæster er europæere, primært italienere og englændere. Hos MSC koster børn under 18 år i forældrenes kahyt 1.400 danske kr., uanset rejsens længde eller rute.



MSC besejler Middelhavet hele året, her er over halvdelen af rederiets gæster, fulgt af Caribien og Baltikum. MSC har over 25 ruter i Middelhavet, hertil kommer, i sommerhalvåret, en snes ruter til Nordeuropa – fra Amsterdam, Dover og København.



Denne sommer indsætter MSC tre skibe i Norden, fra bl.a. København.



MSC har netop modtaget sit 9. skib, 90.000 tons tunge MSC Poesia. Skibet har plads til 2.500 passagerer – samt en besætning på lige under 1.000.



Det er gået stærkt for MSC, siden det familieejede rederi i 1996 kastede sig over krydstogter.



MSC forventer i år 800.000 krydstogtspassagerer, næste år 1,2 mio. Om to år har rederiet 12 skibe.



HB

Skrevet af