- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Cimber Air i luften med kæmpe tv-kampagne

For tiltrække flere indenrigspassagerer - og gøre sig kendt hos danskerne - bruger Cimber Air de kommende tre uger et millionbeløb på 300 visninger af reklamefilm på TV 2.

”Det er Cimber Airs hidtil største reklamefremstød. Fem reklamefilm for vores indenrigsruter vil blive vist 300 gange på TV 2 i Uge 9, 10 og 11. Det skal tiltrække flere passagerer – og øge kendskabet til os,” siger Cimbers salgs- og marketingchef, Bjarne Rasmussen til Take Off og tilføjer:



”Hos vor målgruppe i København, de 25- til 60- årige, er der stadig mange, der ikke forbinder Cimber Air med et flyselskab. Vi er ikke kendte nok hos hr. og fru København, og heller ikke hos hr. og fru Danmark.”



Bjarne Rasmussen ”tør ikke sige prisen” for det massive reklamefremstød – ”men vi har aldrig brugt så mange penge før på noget sådant.”



”Cimbers strategi er at være førende indenrigsselskab med høj frekvens på vore seks indenrigsruter med op til 68 daglige afgange. Forudsætningen for at øge er flere passagerer,” siger Bjarne Rasmussen.



I alt var ca. 582.000 af Cimbers 797.000 passagerer i fjor gæster på selskabets indenrigsruter.

Medregnes passagerer på dets charterflyvninger, samt ruter, Cimber flyver for SAS, havde selskabet sidste år ca. en million passagerer.



Cimber Airs tre største ruter er Karup-København med over 200.000 årlige passagerer, Bornholm-København har næsten 200.000 passagerer samt Billund-København med ca. 100.000 årlige passagerer.



Cimbers indenrigsruter er fra København til Billund, Bornholm, Karup, Sønderborg og Aalborg samt Billund – Bornholm.

Udenrigs har Cimber ni egne ruter: fra Billund til Bergen, München, Oslo og Stockholm.

Og fra København til Basel, Bukarest, Norrköping (og Visby på Gotland) og polske Wroclaw – til marts åbner den nye daglige rute mellem København og Newcastle.

I alt havde Cimbers egne udenrigsruter sidste år

215.000 passagerer.



HB

Skrevet af