- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Se Rom uden bagage

Ankenævnssagen ved Poul Hedemann

Klageren købte hos Kuoni flybilletter Kastrup-Rom t/r. Uden indkvartering og anden turistmæssig ydelse. Pris: 2.900 pr. person, i alt 5.800 kr.



Klageren mener imidlertid ikke, at han fik fuld valuta for pengene, da ”vores 3. dages rejse til Rom blev ødelagt på grund af manglende bagage.”

Kravet lyder på en erstatningsrejse.



Klagerens begrundelse: ”Ved ankomsten til Rom/Fiumicino kl. 21.50 måtte vi – efter en time – erfare, at vores to kufferter ikke var med flyet. Vi henvendte os til Bagage Service, som udfærdigede en rapport og gav løfte om, at bagagen ville blive leveret til hotellet dagen efter, så snart flyet fra Paris ankom. Med næsten to timers forsinkelse måtte vi forlade lufthavnen. Pga. det sene tidspunkt valgte vi at tage en taxa til hotellet.”



Dagen efter kontakter klageren Bagage Service i Fiumicino, men får besked om at ringe senere, da der ikke er noget nyt.



To senere opringninger samme dag giver intet resultat. Heller ikke opringninger den følgende dag bærer frugt.



Så er det afrejsedag, og i lufthavnen får klageren lov til at aflægge bagagedepotet et besøg for selv at kigge efter kufferterne.



Her finder han hurtigt kufferterne, som bærer et skilt, som viser, at bagagen ankom med en dags forsinkelse.



Da klageren spørger, hvorfor han ikke havde modtaget besked, lyder svaret fra den kvindelige servicemedarbejder, at hun har 1000 kufferter stående, og at hun ikke både kan snakke med folk, tale i telefonen og registrere kufferter.



Således informeret hanker klageren op i kufferterne, pakker nødgarderoben ned og checker ind til Paris/Billund.



Blot for ved ankomsten til Billund at finde ud af, at kufferterne ikke var med flyet. De kom først næste dag.



Klageren skriver til bureauet: ”Jf. købeloven anmoder vi Dem om at refundere vores billetter, idet det produkt vi har købt hos Dem har været mangelfuldt i en sådan grad, at vi reelt ikke har fået et forventeligt udbytte af det.



Jeg skal oplyse Dem om, at vi gennem vores privattegnede bagageforsikring har modtaget delvis kompensation for de udgifter vi havde til tøj og personlige fornødenheder.”



Vi bringer i næste uge (fredag) Rejse-Ankenævnets kendelse. Hvad mener du ? Skal kunden have godtgjort rejsen ??

Skrevet af