- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Jeg forstår ikke rejsebranchen

Siger Royal Caribbean Cruise Lines salgschef for bl.a. Danmark, Tor Johan Pedersen. Salget af krydstogtrejser boomer – men nærmest ingen danske rejsebureauer viser interesse for området, også selv om der er god provision at tjene.

Da Tor Johan Pedersen (billedet) forleden inviterede Royal Caribbeans bedste danske sælgere til en lille briefing, var der ikke mange: Scandinavian Cruise Center, Nyhavn Rejser, Profil Rejser, TQ3 og Carlson Wagonlit.



”Jeg undrer mig over den manglende interesse fra de danske rejsebureauer. I Danmark har vi 10-15 rejsebureauer, som sælger vore krydstogter – i Norge er der 400 agenter,” sagde rederiets salgschef for bl.a. Danmark.



At mange danske rejsebureauer ikke går ombord i det boomende krydstogtmarked gavner selvfølgelig den lille håndfuld bureauer, som har sat sig ind i området. Og der sælges godt, RCCL’s salg i år i Danmark er 30% over samme tid i fjor.



Efterspørgslen er bl.a. stor efter krydstogter i Middelhavet – så stor, at RCCL snart kommer med et katalog specifikt med dets krydstogter i Middelhavet. Faktisk har rederiet næste sommer fordoblet sin kapacitet i Middelhavet til 80.000 senge på sine sejlende 4- og 5-stjernede hoteller.



Men når der skal bestilles plads på disse krydstogter skal det være i god tid – ellers booker f.eks. amerikanerne pladserne.



I alt skønnes der i år at blive solgt 10.000 krydstogter til danskerne – RCCL håber dette tal om nogle få er steget til 50.000.



Royal Caribbean har næste sommer seks krydstogtskibe i Middelhavet. Det kæmpestore “Voyager of the Seas” og det børnevenlige “Splendour of the Seas” sejler helt nye ruter. “Brilliance of the Seas” er også på bølgerne i Middelhavet med 12- og 14-nætters krydstogter.

Skrevet af