- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Alitalia med nyt udseende

Alitalia har præsenteret sit nye brand, flybemaling og visuel identitet på en Airbus A330-200, mens det nationale italienske flyselskab gennemfører en gennemgribende modernisering.

Alitalia har præsenteret sit nye brand, flybemaling og visuel identitet på en Airbus A330-200, mens det nationale italienske flyselskab gennemfører en gennemgribende modernisering.

Flyselskabet, der indtrådte i gruppen af Etihad Airways partnere med udgangen af 2014 og er nu i fuld gang med at genskabe sig selv.

“Den nye bemaling repræsenterer en milesten for en af de mest ikoniske italienske mærkevarer”, sagde bestyrelsesformand Luca Cordero di Montezemolo ved præsentationen. ”Samtidig kan vi præsentere et mere moderne interiør, som også vil indgå i selskabets udvikling af en stærk servicekultur”.

Efter 46 år forsvinder det grønne bånd på fuselagen for første gang. Centrum for den nye bemaling er et større trefarvet ’A’ på haleroret. En varm elfenbensfarvet fuselage “tilføjer et element af Italiensk stil og elegance”, og en ”fornemmelse af fart ved en serie bånd, der leder mod flyets agterende”.

Ifølge Alitalia kommer præsentationen efter fem succesfulde måneder i partnerskab med Etihad, som har haft over 70.000 gæster delt mellem de to flyselskaber i deres udvidede codeshare samarbejde.

Alitalias CEO Silvano Cassano: “Vores nuværende investering i uddannelse overgår alt, Alitalia tidligere har haft og involverer tusinder af ansatte, som hermed får værktøjerne til at levere den bedste service i branchen”.