På et år er omsætningen fra navnlig nordiske erhvervsrejsebureauer steget 40 % hos Kimpton Hotels. Kæden regnes som grundlægger af boutique-hoteller.
”Kimpton Hotels er meget glade for det nordiske marked. Væksten i omsætningen er næsten 40 % større i år sammenlignet med 2009. Navnlig er der kommet stor stigning af bookinger fra nordiske erhvervsrejsebureauer.”
Det siger Karin Gert Nielsen (foto), direktør for sit GSA-firma, Atlantic Link, der bl.a. repræsenterer Kimpton Hotels i Norden. Atlantic Link har navnlig mange møder med nordiske erhvervsrejsebureau er for at fortælle om Kimpton Hotels.
Der er 51 Kimpton Hotels – det næste åbner i januar, efter kæden har overtaget The Grand i Minneapolis, som dermed også kommer på Kimpton-kortet.
I midten af november kommer repræsentanter for Kimpton Hotels til Norden. Delegationen skal besøge København, Stockholm og Helsinki – i København bliver sammenkomsten for rejsebranchen mandag den 15.
Avisen USA Today lavede i 2007 liste over de 25 største ændringer i rejsebranchen de sidste 25 år. Her hed det bl.a., at i 1983 åbnede Bill Kimpton sit andet hotel i San Francisco og skabte dermed ”boutique-hotellet” med personlig service og individuelt indrettede værelser.