- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Kampagne skal få svenskerne til København

Efter flere års fremgang må København se sig svigtet af de norske og svenske turister.

Det har fået WoCo og en række samarbejdspartnere til at yde en ekstra markedsføringsindsats på de to nærmarkeder. Ca. 10 mio. kr. er blevet sat af til kampagner i Danmark, Norge og Sverige. Og som noget nyt skal Stockholmerne nu også lokkes til København.

Københavns vigtigste nærmarked, Sverige, er gået tilbage med næsten 8 pct. Vores svenske naboer er stadig de internationale turister, der står for flest hotelovernatninger i byen, men altså ikke så mange, som de har gjort. Ligeledes udebliver flere norske turister. Derfor er Woco i samarbejde med Kulturklubben, Øresundsbron, transportørselskaber, lokale turistkontorer og VisitDenmark nu skredet til handling.

Udover to indstiksaviser i Jyllands-Posten, er en landsdækkende radiokampagne over i alt fire uger på 33 radiostationer planlagt til det danske marked, ledsaget af over 500 annonceindrykninger i dagbladene. En city break guide er sendt til marked Norge, og i Sydsverige kører lige nu og frem til juni en intensiv annonce- og tv-spot-kampagne.

Som noget nyt bliver der nu gjort en målrettet indsats for at tiltrække stockholmerne. En 12 siders inspirationsavis om København og omegn udkom den 10. april i den svenske hovedstad som indstik i landets største avis, Dagens Nyheter. ”Svenskerne kender København og har været her mange gange. Det er derfor et marked, som hele tiden kræver nye aktiviteter og nye tilbud. Det er ekstremt vigtigt, at vi er højaktuelle i vores markedsføring og konstant giver de svenske turister grunde til at blive ved med at komme,” siger Ole Andersen, salgs- og marketingdirektør i WoCo.

Skrevet af