- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Boom i stort erhvervsrejsebureau giver nye jobs

Travlhed hos det store erhvervsrejsebureau BCD Travel, der nu søger 8-12 nye medarbejdere i Danmark.

”Der har siden foråret været stigende aktivitetsniveau, vores kunder blandt firmaer rejser mere, der er igen gang i salget og dermed rejserne. Samtidig løsner stadig flere virksomheder også om den strammere rejsepolitik, de havde under krisen og besøger i stigende omfang atter kunder samt potentielle nye. For BCD har det ikke trukket fra, at vi i Norden har budt velkommen til nye storkunder som Lundbeck, Vattenfall, SAAB osv.”

 

Det siger Per Markussen, Senior Director, Commercial i Norden for BCD Travel med nordisk hovedkontor i Valby til takeoff.dk
BCD er sammen med CWT, Via Travel, American Express og Vejle Rejser de fem største erhvervsrejsebureauer i Danmark.

 

Den øgede travlhed hos bl.a. mange BCD-kunder gør, at erhvervsrejsebureauet søger 8-12 nye medarbejdere i Danmark, hvor det i forvejen har ca. 200 ansatte. Annoncen for de nye medarbejdere står her på Take Offs hjemmeside.

 

Udover København har BCD også danske kontorer i Odense, Aalborg og Aarhus.

”Det er vigtigt at være lokalt til stede, og ikke bare have kontor i København. Samtidig kan vores medarbejdere arbejde fra virtuelle platforme, f.eks. kan en ansat på kontoret i Aalborg logge sig ind virtuelt som sad de på f.eks. kontoret i Stockholm. På den måde kan vi også bruge vores medarbejdere bedre,” siger Per Markussen.

 

Et andet stigende område for BCD er erhvervsturisme, MICE – Meetings, Incentives, Conferences & Events/Exhibitions.

 

”Der kommer klart mere MICE i form af bl.a. flere incentive-rejser, studieture osv. Der er gode marginaler for os på MICE-området, hvor vi typisk står for at sælge hele pakken. MICE er ekstremt vigtigt,” siger Per Markussen og tilføjer:

”MICE kan være alt fra en bestyrelse på seks personer, der skal af sted, til store rejser med over 100 deltagere på incentive-rejse. Der har de senere år været tonet ned for det ikke-faglige på f.eks. incentive-rejser – det er klart mere seriøst i dag, også fordi udgifterne skal retfærdiggøres. Mens fordelingen før typisk var 50-50 mellem det faglige og det sociale, fylder det faglige nu nok omkring 70 pct. af turen. Men det er stadig en god måde at pleje kunder og medarbejdere på; omvendt kommer beslutningen om MICE-rejser i dag tættere på afgang. Mens der tidligere blev booket op til et år i forvejen, er vi nu nede på blot nogle måneder før. Det giver udfordringer for vores MICE-eksperter, hvor de skal vise, hvad de kan.”

 

Skrevet af Henrik Baumgarten