New Zealands turistmyndigheder ændrer strategi i Europa med nyt team som skal tage sit af de vigtigste markeder, bl.a. Norden.
Mens de nordiske lande før hørte under New Zealands europæiske turisthovedkontor i London, skal det nye team tage sig af Norden samt Benelux-landene, Tyskland, Schweiz og Østrig.
Louise Batty bliver ny Trade Development Manager Europe med hjælp fra en ny Trade Development Consultant for Europa, mens Murielle Décaillet bliver ny PR-ansvarlig for Europa.
Louise Batty og Murielle Décaillet har arbejdet for New Zealands turistråd i en årrække og har stor erfaring med bl.a. de tysksprogede lande.
De skal udelukkende fokusere på New Zealands vigtigste markeder i kontinental-Europa, Tyskland, Schweiz, Holland og Norden. Fra disse markeder rejser ca. 130.000, heraf 10.000 danskere, årligt til New Zealand.
”Vi vil forstærke vore relationer med rejsebranchen i de europæiske nøglelande,” siger Barry Eddington, chef for Tourism New Zealands europæiske hovedkontor i London.