- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Cimber Sterling årets flyselskab

Bookingsystemet Travelport havde i aftes sin årlige award-aften med hæder til otte rejsebureauer.

Travelport satte pris på kunder i flere kategorier. Det flotte arrangement samlede over 100 deltagere fra rejsebureauerne. Ingen andre bookingsystemer i Danmark har samme initiativ.

 

Årets Flyselskab ved Travelports prisuddeling blev Cimber Sterling – valgt pga. flyselskabets øget volumen hos Travelport. Cimber Sterling står i dag for næst flest flyselskabs-bookinger hos Travelport.

 

Bedste ”Familiemedlem” – baseret på hvor mange af Travelports produkter, der købes – blev DSB Rejsebureau.

Kategorien ”Stigende Stjerne” – med største produktion af Travelports produkter – blev Al Andalus.

Der var også en pris for ”New Friends” til en kunde, Travelport forventer sig meget af, det blev: Instone.

Der var ”special pris” til et rejsebureau, der gør brug af bl.a. sociale værktøjer – den gik til svenske Flygstolen.se

Endnu en Travelport-pris gik til bedste online-rejsebureau – den gik til også svenske AOB Travel for at tredoble sin trafik på Travelport.

Der var også en pris fra Travelport til bedste bruger af dets styresystem, Travelwire: FDM Travel.

Den sidste pris – Årets bedste Kunde – gik til Travelports pt. største kunde i Danmark: Spies.

 

Skandinaviens største bookingsystem, Amadeus, har ca. 80 % af markedet – de resterende andele kæmper Travelport, der også omfatter Galileo og styresystemet Travelwire om, med Sabre.

 

Med-sponsorer af Travelports Awards var Air Baltic, Icelandair, TAP Air Portugal, Choice Hotels og Turkish Airlines.

 

Fotoet viser hovedparten af vinderne ved Travelports arrangement; repræsentanten fra Cimber Sterling måtte gå inden billedet blev taget; forrest fra venstre, Mathias Magnusson, AOB Travel, Alan Kraft fra FDM Travel samt Spies’ Susanne Nielsen. Bagest fra venstre Niklas Mattsson fra AOB Travel, Travelports Anita Wagner Feddersen, Linda Bjernstål fra Flygstolen, Instones Carsten Hansen, Jan P. Nielsen fra DSB Rejser og Mathias Andersson fra Travelport.

Skrevet af Henrik Baumgarten