- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Cirkusbygningen øger fokus på MICE

Et af sidste års særarrangementer i Cirkusbygningen var Danish Travel Award i oktober (foto: Michael Stub).

MICE: Mens Cirkusbygningen i København i dag har omkring 25.000 årlige MICE-gæster skal det tal forøges. For at medvirke til det har Cirkusbygningen ansat en kendt salgsdirektør fra stor hotelkæde i Danmark.

49-årige Lisbeth Simonsen har i dag første arbejdsdag for Cirkusbygningen i nyoprettet stilling som Commercial Sales Relations Manager. Hun har de seneste 12 år været hos den norske kæde First Hotels i Danmark, senest som salgsdirektør.

”Jeg har haft 12 gode år hos First, og tilbuddet fra Cirkusbygningen var en meget interessant udfordring som jeg glæder mig meget til,” siger Lisbeth Simonsen til standby.dk

Lisbeth Simonsen og Cirkusbygningen har været i dialog om hendes ansættelse i nogle måneder og adm. direktør for Cirkusbygningen de seneste fem år, Dorthe Fryd Ekelin, siger til standby.dk: ”Cirkusbygningen er et stort sted med masser af aktivitet. Vi har vores Wallmans Dinnershow, der i denne sæson spiller 142 gange for skønsmæssigt 76.000 gæster.”

Et andet stort forretningsområde for Cirkusbygningen er MICE, her tiltrækker bygningen omkring 25.000 konferencegæster om året til bl.a. galla-arrangementer, awardshows, konferencer osv.

”I dag udgør MICE ca. 20 pct. af vores omsætning, men det tal vil vi gerne have til at vokse, så det kommer over 25 pct. af omsætningen. Vores konference- og eventafdeling sælger mange arrangementer, men med Lisbeth skal vi bl.a. øge salget på tværs af vores produkter – f.eks. Konference & Event, Wallmans Dinnershow, Wallmans on Tour og natklubben The Stage. Det har vi hidtil ikke haft stort fokus på og her skal vi komme mere frem i skoene ved at udbygge samarbejdet med rejsebureauer, travel managers osv.,” siger Dorthe Fryd Ekelin.

Mens mange af Cirkusbygningens gæster i dag er fra Storkøbenhavn og Sjælland, vil stedet fremover gøre sig mere kendt i bl.a. resten af Danmark og udlandet.

”Markederne skal bearbejdes mere,” siger Dorthe Fryd Ekelin. Det skal bl.a. gøres mere kendt, at f.eks. en virksomhed kan købe et helt dinnershow – også på torsdage, fredage og lørdage, hvor showet afvikles.