- STANDBY.DK - https://standby.dk -

CPH tester Google briller

Som første lufthavn i verden har Københavns Lufthavn testet Google Glass blandt medarbejdere med direkte passagerkontak og resultatet har været meget positivt.

Foto Ernst Tobisch, CPH.

Som første lufthavn i verden har Københavns Lufthavn testet Google Glass blandt medarbejdere med direkte passagerkontak og resultatet har været meget positivt.

Den nye såkaldte ’wearable technology’ giver mulighed for at yde en endnu bedre kundeservice og for at give passagererne en god oplevelse.

Øjeblikkelig oversættelse til passagerer, der ikke taler dansk eller engelsk, hurtig kommunikation imellem kolleger via billeddeling, tekst eller opkald og ikke mindst et enormt opslagsværk, der kan give svar på de mange spørgsmål, medarbejderne får hver dag – alt sammen med et par hurtige tap på brillestellet eller blot ved at blinke med øjet. Mulighederne med Google Glass er mange. Og i fremtiden er det meget muligt, at man som passager vil få hjælp af en medarbejder, der bærer Google Glass eller anden ’wearable’ – eller bærbar – teknologi.

”Brillerne er brugervenlige, og så har det stor betydning, at udstyret er håndfrit. Medarbejderne bærer rundt på bl.a. vagtplaner, pult-oversigter, peak-prognoser, passagertal, krydstogtsankomster, en smartphone eller en radio og meget andet. Med hænderne fri og alle disse oplysninger potentielt tilgængelige via en lille computer som Google Glass, kan vores folk tage sig bedre af passagerene”, fortæller passagerchef Marie-Louise Lotz.

Med udvikling af en skræddersyet app, der kommunikerer med brillerne, vil Google Glass kunne yde endnu mere værdi for Passagerservice.