- STANDBY.DK - https://standby.dk -

CWT klar til krav fra fremtidens rejsekunder

ERHVERVSREJSEBUREAUER: Danmarks største forretningsrejsebureau har gennemgået områder, hvor det skal blive stærkere for at kunne møde morgendagens ønsker fra firmakunderne. Fremtidens rejsende kalder CWT for ”Homo Connecticus.”

ERHVERVSREJSEBUREAUER: Danmarks største forretningsrejsebureau har gennemgået områder, hvor det skal blive stærkere for at kunne møde morgendagens ønsker fra firmakunderne. Fremtidens rejsende kalder CWT for ”Homo Connecticus.”

Der kommer konstant nye ønsker og krav fra firmakunder og deres rejsende. Det ved rejsebureauerne, herunder Carlson Wagonlit Travel, Danmarks største erhvervsrejsebureau, der har 27 pct. af markedet for forretningsrejser i Danmark og over 500 danske firmakunder.

Fremtidens rejsende vil være endnu mere mobile og f.eks. kræve adgang til alle services fra sit erhvervsrejsebureau døgnet rundt; produkterne fra bureauet skal være enkle og dække hele rejsen.

Morgendagens rejsende kalder CWT for ”Homo Connecticus,” det kommunikerende menneske – en hentydning til verdens nuværende menneske, Homo Sapiens, det tænkende menneske…

Det viser nogle af konklusionerne i CWT Danmarks nye analyse af fremtidens rejsende.

”Vi har i undersøgelsen kigget på, hvordan vi som erhvervsrejsebureau kan tilpasse os denne nye verden – det kan vi bl.a. ved fortsat at skabe værdi for kunderne,” siger adm. direktør for CWT i Danmark, Sophie Hulgard, til standby.dk og tilføjer: ”Vores firmakunder har bl.a. behov for at vide – i tilfælde af en katastrofe – hvor de rejsende er. De kræver, at de rejsende kan komme telefonisk i kontakt med os døgnet rundt og at firmaernes rejsepolitikker overholdes for at sikre besparelser.”

Erhvervsrejsebureauet skal også fremover kunne dokumentere rejsebesparelser for sine kunder – samtidig skal den information, teknologi og support, CWT leverer til kunderne være stadig mere mobil, bl.a. fordi online booking i endnu højere grad vil blive normen. CWT forudser også, at ”dør-til-dør” søgemaskiner vil vinde mere frem med alle former for transport, fra fly til tog, bus, cykler eller gåafstand.

CWT’s analyse forventer, at skellet mellem forretningsrejser og ferierejser vil forsvinde hos den enkelte rejsende, som ser deres mobile gadgets, som mobiltelefoner, som stadig større del af den enkelte passagers digitale identitet.

Selve CWT opstod i 1876 i Belgien som ”Compagnie des Wagon-Lits,” der solgte sengepladser på nattog. I dag er CWT amerikansk ejet med 20.000 medarbejdere i 150 lande verden over, heraf 170 i Danmark – af disse er 74 pct. kvinder. CWT i Danmark omsætter for ca. 1,6 milliarder kr. om året – CWT-koncernen har på verdensplan omsætning på 30 milliarder dollars om året.