- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Døgnbetjener 5.000 strandede kunder

Medarbejderne hos erhvervsrejsebureauet CWT i Danmark giver afkald på weekend og ferie for at betjene strandede rejsekunder

Vulkanasken, der har skabt kaotiske tilstande for flyrejsende over store dele af Europa siden i torsdags, har givet enormt pres på telefonerne hos Carlson Wagonlit Travel, Danmarks største erhvervsrejsebureau. 

 

CWT har i øjeblikket over 5.000 danske forretningsrejsende, som er strandet i udlandet. Hertil kommer tusinder af erhvervsrejsende, som ikke har kunnet komme af sted som planlagt, og som nu skal have ændret rejseplaner. 

 

”Vi har 24-timers service og har fordoblet bemandingen, vores medarbejdere har droppet weekend for at hjælpe. Telefonerne gløder, vi gør alt for at hjælpe hurtigt. Men en vis ventetid kan vi desværre ikke undgå,” siger adm. direktør i CWT Danmark, Sophie Hulgard, og tilføjer: 

 

”Vi ombooker billetter til nye afgange senere på ugen, selv om vi ikke kan give sikkerhed for, hvornår luftrummet åbner igen. Samtidig rådgiver vi de rejsende om mulighederne i forbindelse med udlejningsbiler og tog for de, der vil prøve at finde andre løsninger.” 

 

Lammelsen af flytrafikken blev ilddåben for CWT’s nye SMS-service, Follow-Me, som gør det muligt at kommunikere direkte med de rejsende og levere rejsedata, rejsevejledning og individuelle beskeder.  

 

 ”Normalt er det den enkelte virksomhed, der selv sporer og informerer sine rejsende medarbejdere om fx. lufthavnslukninger. Med den ny mobilteknologi kan vi nu lynhurtigt hjælpe med at spore de enkelte rejsende og kommunikere med dem. I forbindelse med vulkankrisen har det sparet både rejsende og virksomhedskunder for tid og bekymringer,” siger Sophie Hulgard.  

 

Også CWTs medarbejdere i grupperejseafdelingen var på arbejde i weekenden for at assistere flere hundrede deltagere i tyve store grupperejser arrangeret af CWT.

Skrevet af Henrik Baumgarten