Norges svar på Bella Center, Norges Varemesse, overtager fra årsskiftet landets førende koncert- og eventarena, Oslo Spektrum, med plads til over 8.700 til gæster for 240 millioner norske kroner.
Nordmændene vil bl.a. samarbejde med Bella Center om at blive en af Europas ledende arrangører af messer, kongresser, koncerter og shows.
”Markedets krav betyder at udstillingshaller i stigende grad skal tilbyde messearrangører en arena for at kunne kombinere messer, konferencer og events,” siger Norges Varemesses adm. direktør, Stig Nitter Foss, og tilføjer:
”Vi køber Oslo Spektrum for at satse på et nyt forretningsområde og tilbyde større valgmuligheder.”
Udstillingscentret Norges Varemesse, som bl.a. arrangerer den norske rejsemesse Reiseliv i Lillestrøm uden for Oslo, vil med sine nye muligheder søge at tiltrække flere shows. ”Vi vil bl.a. samarbejde med Forum og Bella Center i København for at få flere arrangementer til Oslo,” siger Stig Nitter Foss.
I fjor besøgte 430.000 gæster de forskellige udstillinger på Norges Varemesse.