”Fagre nye verden i rejsebranchen.” Apollo tager cyberspace i brug til at informere gæsterne på foreløbig Rhodos via bl.a. sms’er. Der kommer også unikkke webportalerne for de enkelte rejsemål. Der vil dog stadig være rejseledere i kød og blod.
Ved landing på Rhodos modtager familiemedlemmer med mobiltelefon en sms fra Apollo, der byder velkommen. Og under ferien kan familien via mobiltelefon og webportal hente tips til restauranter, udflugtsmål og serviceoplysninger
”Det er fagre nye verden i rejsebranchen, og vi er pionerer på dette felt. Fra denne sommer kan vores gæster på Rhodos modtage information om deres rejsemål via mobiltelefon og webportal. I løbet af et par sæsoner vil det gælde alle Kuonis og Apollos rejsemål. Tips til restauranter, barer, strande og seværdigheder, – orientering om udflugtsmål eller Apollo-udflugter samt serviceoplysninger som afgangstidspunkt til lufthavnen,” siger adm. dir. Jan Lockhart fra Apollo.
Alle rejsemål får egen web-portal, som de rejsende kan bruge under rejsen, på sigt vil der også stå en computer i hotelreceptionen. Hér kan gæsterne hente aktuel information om det specifikke rejsemål og se billeder – og der bliver også mulighed for gæsterne at kommunikere med rejselederne på rejsemålet via mail og sms.
”Den virtuelle rejseleder erstatter naturligvis ikke den fysiske rejseleder på rejsemålet. Men via mobiltelefon og webportal automatiseres informationsdistributionen, så den fysiske rejseleder kan hellige sig vores gæster, når de har brug for det, og ikke skal bruge tid på at køre rundt til hoteller for at ajourføre opslagstavler og ringbind,” siger Jan Lockhart.
Uforudsete situationer på rejsemålet som forsinkelser, ændringer i udflugtsprogram eller naturforhold, kan også varsles over mobiltelefonen direkte til alle gæster.
”Den nye virtuelle rejseleder er blot en af mange ingredienser i et omfattende og helt gennemgribende kundeserviceprojekt, som vi i øjeblikket udvikler og implementerer,” siger Jan Lockhart.
I øvrigt gør også Star Tour brug af mobiltelefoner i sin service overfor gæstene.
Konceptet går ud på, at kunden tilmelder sig guide-online tjenesten for ”et mindre beløb.” To uger inden afrejse modtages en e-mail med gode råd og tip til ferien, og man kan stille spørgsmål og få svar pr. mail indenfor 24 timer.
På selve ferien kan man sms’e spørgsmål og få svar inden en time. Mere info om guide-online på startour.dk