- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Dansk turisme får ny satsning i Tyskland

TURISME: Tyskernes sommerferie skal gå til de danske kyster, hvis det står til en række danske turistaktører, der er gået sammen om den hidtil største satsning på TV-reklamer i Tyskland.

Cyklister på Fanø.

TURISME: Tyskernes sommerferie skal gå til de danske kyster, hvis det står til en række danske turistaktører, der er gået sammen om den hidtil største satsning på TV-reklamer i Tyskland.

I disse uger ruller billeder af strandliv, naturoplevelser og plads til hele familien i et dansk feriehus ud på skærmen hos tyske TV-seere.

I en landsdækkende TV-indsats bliver tyskerne eksponeret for budskabet om at tage til Die Dänische Ostsee eller Die Dänische Nordsee, de to overskrifter, som en feriehusferie ved de danske kyster bliver markedsført under.

Med et budget på over 10 mio. kr. er det dansk turismes største TV-satsning i Tyskland nogensinde.

Novasol, Dansk Kyst- og Naturturisme, Scandlines, Destination Sønderjylland, Ringkøbing Fjord Turisme, Destination Sydvestjylland og VisitDenmark står bag den store satsning for feriehusferie i Danmark.

”Uden denne fælles indsats kunne vi aldrig komme i nærheden af tv-reklamer. Det er dyrt med markedsføring på tysk TV,” siger bestyrelsesformand Bernd Muckenschnabel fra Novasol.

Sidste år var første gang, VisitDenmark gik sammen med partnere for at få dansk kystferie på TV i Tyskland.

TV-reklamen blev godt modtaget og er grundlaget for den nye fælles indsats, der i år bliver eksponeret på tysk TV med spots for Die Dänische Ostsee og Nordsee.

”Set fra tysk perspektiv er Danmark et sikkert rejseland,” siger Mads Schreiner, VisitDenmarks nye markedschef i Tyskland.

Tyske turister står for over halvdelen af de udenlandske overnatninger i Danmark og størstedelen af overnatningerne i feriehusene. De foreløbige tal for 2016 peger på nyt rekordår.