- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Dansker blev årets unge leder i international hotelkæde

Carlson Rezidor Hotel Group, der bl.a. driver ni Radisson Blu og Park Inn-hoteller i Danmark, hædrer Maria Oldenbjerg med prisen ’Young Leader of the Year 2012’.

Maria Oldenbjerg ved modtagelsen af hæderen som Young Leader of the Year 2012 med Wolfgang Neumann, CEO, Carlson Rezidor Hotel Group (til venstre) og Christian Gartmann, Vice President Nordics, Carlson Rezidor Hotel Group.

Carlson Rezidor Hotel Group, der bl.a. driver ni Radisson Blu og Park Inn-hoteller i Danmark, hædrer Maria Oldenbjerg med prisen ’Young Leader of the Year 2012’.

30-årige Maria Oldenbjerg er Director of Sales and Marketing på de to københavnske Radisson Blu hoteller, Royal og Scandinavia. Hun begyndte hotelkarrieren i 2003 som trainee på Radisson Blu Falconer Hotel, og blev med egne ord ’fuldstændigt grebet af hotel-livsformen og den særlige ånd hos Radisson Blu’.

Siden er det gået i strakt galop for den nu tidligere konkurrencerytter. Først blev hun Sales & Marketing coordinator, og arbejdede samtidigt som receptionist på Royal Hotel om aftenen og i weekender. I 2007 blev hun Sales Manager, tre år efter Director of Sales på Radisson Blu Scandinavia Hotel, og siden november sidste år har hun haft sit nuværende job på Royal Hotel og Scandinavia Hotel. Sideløbende har hun taget uddannelse som akademiøkonom, og gennemført interne uddannelsesforløb og kurser.

Kåringen skete ved virksomhedens årlige koncernmøde. Hun er anden dansker på tre år, der får udmærkelsen i hotelkoncernen med over 1.300 hoteller og 80.000 medarbejdere. Med prisen følger et uddannelses-stipendiat på 5.000 Euro.

Maria Oldenbjerg blev nomineret af sin chef, General Manager Roy Kappenberger. Han siger: ”Maria er alt det, vi forventer af en god leder og medarbejder hos Radisson Blu. Hun er ambitiøs, arbejder hårdt og passioneret og er ikke bange for at tage initiativ og ansvar. Hun har hjertet med i mødet med vores gæster, og evner med et stort ’drive’ at motivere og engagere sine medarbejdere til at gøre en forskel”.