- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Den ’gyldne’ middelvej

Det nationale irske flyselskab Aer Lingus satser på en ny branding model for at placere sig centralt på markedet.

Det sker blandt andet ved, at selskabet vil brande sig som ’Irlands civiliserede flyselskab’, hvilket skal placere det i feltet mellem det irske lavprisselskab Ryanair og de traditionelle ruteselskaber.

 

Det er selskabets håb, at man kan øge sin andel af forretningsrejse-markedet gennem tilbud om hurtigere check in, forudbetalte måltider og centralt beliggende lufthavne

 

Formålet med den nye branding skal være at dokumentere, at selskabet er i stand til at klare sig selv, og ikke ønsker at blive overtaget af Ryanair, som dog er hovedaktionær i delskabet med 29% af aktierne og med to alvorlige forsøg på at opkøbe aktiemajoriteten.

 

Aer Lingus ledelse vil gennemføre betydelige millionbesparelser de kommende år og reducere antallet af ansatte med op mod 20% for at opnå positive tal på bundlinien, hvor der forventes et underskud før skat for 2009 på 108 millioner Euro.

 

Skrevet af Flemming Juul