- STANDBY.DK - https://standby.dk -

easyJet øger fokus på erhvervsrejsende

En ny salgsafdeling i Europas næststørste lavprisselskab skal skaffe flere aftaler med erhvervsrejsebureauer og firmakunder. Ifølge easyJet udgør forretningsrejser 20 pct. af selskabets omsætning.

En ny salgsafdeling i Europas næststørste lavprisselskab skal skaffe flere aftaler med erhvervsrejsebureauer og firmakunder. Ifølge easyJet udgør forretningsrejser 20 pct. af selskabets omsætning.

Uden at nævne lande, oplyser Easyjet at man nu vil opbygge salgsafdelinger på ’strategiske markeder’.

Anthony Drury, easyJets chef for forretningssalg: “Vi har i over fem år arbejdet med TMC’er – travel management selskaber – vi vil fortsætte dette samarbejde ved bl.a. at sikre os, at TMC’erne har de nødvendige værktøjer og support fra os.”

Som led i det øgede fokus på erhvervsrejsebureauer og firmakunder opretter easyJet online træning for ansatte i netop erhvervsrejsebureauer.

Selskabet kom i øvrigt ud af fjerde kvartal sidste år med faldende indtægter sammenlignet med sidste kvartal af 2014. Nedgangen skyldes bl.a. mindre salg til Paris og Sharm el-Sheikh i Egypten pga. terrorangrebet i november i Paris og den formodede bombesprængning af det russiske charterfly efter det var lettet fra Sharm el-Sheikh mod Skt. Petersborg.

I Danmark flyver easyJet kun til Københavns Lufthavn, hvor man sidste år som 3.-største flyselskab havde 11 ruter med 1,5 millioner passagerer.