- STANDBY.DK - https://standby.dk -

”En Kongelig Affære” skaber australsk interesse for Danmark

Den danske film ”En Kongelig Affære” har netop haft premiere i Australien. I den forbindelse arrangerede det danske generalkonsulat i Sydney, VisitDenmark og Wonderful Copenhagen en konkurrence om en rejse til Danmark.

Det skete via det populære TV program ”The Circle” på australske Channel Ten. Godt 4.000 seere ringede ind for at vinde og chancen for at gå i Struensees fodspor. Danmark fik to minutters eksponering, da ”The Circle”, der bliver set af 342.000 australske seere, skulle trække en vinder af en rejse for to til Danmark.

 

Vinderen var fra delstaten Queensland, og hun kan nu se frem til at opleve det royale Danmark. Derudover kunne ca. 2.000 australske biografgæster lære Danmark bedre at kende, da de fandt eksemplarer af inspirationsmagasinet ”Denmark Magazine” på deres biografsæde til forpremiererne på ”En Kongelig Affære”.

 

”Danmark bliver en mere populær europæisk destination for kronprinsesse Marys landsmænd, og nu får de et endnu større indblik i landets historie med ”En Kongelig Affære”. Næste indsats er en pressetur for australske journalister i forbindelse med Copenhagen Cooking Festival. Senere på året følger en salgstur til Australien, hvor de australske rejsebureauer får mulighed for at lære København at kende som krydstogt-destination. Australien er verdens hurtigst voksende krydstogtmarked, og København tager sin andel af dette marked med 8.500 australske krydstogtgæster”.

 

”Men vi vurderer, at der fortsat er et stort uudnyttet potentiale, som det planlagte roadshow med Copenhagen Cruise Network og i samarbejde med generalkonsulatet i Sydney, kan være med til at indfri”, siger Bente Nørskov, Marketing Manager for Australien i VisitDenmark.

 

Sponsorer for præmien om en rejse til Danmark fra Australien er Emirates, First Hotels, AVIS og Frederiksborg Slot.

Skrevet af Henrik Baumgarten