- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Sterling vil fordoble flyflåden

Inden for 3-5 år har Sterling dobbelt så mange fly som i dag, flere frekvenser på de nuværende ruter og en række nye destinationer. Det fortalte selskabets salgs- og marketingsdirektør, Lars Rafn, tirsdag aften, da han var vært for et arrangement med de danske IATA-cometer. Her sagde han også, at Sterling i år håbede på ...

Inden for 3-5 år har Sterling dobbelt så mange fly som i dag, flere frekvenser på de nuværende ruter og en række nye destinationer. Det fortalte selskabets salgs- og marketingsdirektør, Lars Rafn, tirsdag aften, da han var vært for et arrangement med de danske IATA-cometer. Her sagde han også, at Sterling i år håbede på et nul-resultat.



”Jo flere frekvenser, vi har til en destination, jo mere attraktive er vi og jo flere passagerer får vi. Samtidig sender vi også det signal til andre, at ”denne rute er optaget”,” sagde Lars Rafn til de 50 fremmødte i Københavns Lufthavn.



Han sagde også, at Sterling til maj åbner en daglig rute med en enkelt afgang i hver retning på hverdage mellem CPH og Stockholm Arlanda samt øger med endnu en daglig afgang til fire mellem CPH og Oslo Gardermoen.




”Markedet vokser mellem Oslo-København, der er kommet flere passagerer siden vi åbnede sidste år, men ruten er sværere at løbe i gang, end vi havde troet,” sagde Lars Rafn, der i trusselsbilledet mod flyselskaberne nævnte øgede omkostninger til sikkerhedscheck, overflyvningsomkostninger og lufthavnsafgifter.



60% af Sterlings billetsalg sker i dag via nettet, et tal Sterling håber vil stige. Rejsebureauerne booker andre 30% af flysæderne hos Sterling, som fortsat vil give 9% i kommission.




”Og vi vil gerne lave flere storaftaler med virksomhederne, som meget gerne må have deres rejsebureau med ved forhandlingsbordet så de kan se, at alt går korrekt til,” sagde Lars Rafn. Han tilføjede, at Sterling ikke har planer om at komme ind på andre af de store GDS-systemer end Amadeus; det er ifølge Sterlings salgs- og marketingsdirektør for dyrt for et lavprisselskab at blive distribueret via GDS.



Han forudså også øget samarbejdet mellem de europæiske lavprisselskaberpå visse område, fx. bookingmaskiner. Men understregede, at Sterling fortsat vil flyve til primære-lufthavne, og ikke bruge Ryanair-metoden med fx. at sige, at man flyver til Frankfurt, når Ryanair reelt flyver til Hahn-lufthavnen ca. 200 km. fra Frankfurt.



Målet for Sterling er også flere korte ruter med fx. en flyvetid på halvanden time. Det giver muligheder for flere flyvninger med samme fly pr. dag, sagde Lars Rafn.



Til maj indsætter Sterling endnu to Boeing 737-800 på sit rutenet, dermed har selskabet otte. De to nye fly skal bruges til flere frekvenser på eksisterende Sterling-destinationer.

Skrevet af