- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Flere service-ambassadører på vej

TURISME: 30. oktober præsenterer firmaet HelpAhead sine 50 nyeste ”service-ambassadører” på Choice Hotel Vesterbro. Mange får job i f.eks. hotelerhvervet samt turist- og servicebranchen.

Julie Platz og Henning Glarvig fra Help@Head ved workshop for nylig på Hotel Kong Frederik i København for Serviceambassadørerne.

TURISME: 30. oktober præsenterer firmaet HelpAhead sine 50 nyeste ”service-ambassadører” på First Hotel G & Suites. Mange får job i f.eks. hotelerhvervet samt turist- og servicebranchen.

”Status på Hold 2 er lige nu, at hver tredje Service Ambassadør er i beskæftigelse, heraf 29 pct. i ordinært job. Hold 3 er kun lige færdig, så der afventer vi mange tilbagemeldinger fra deres opfølgning på bl.a. vores seneste workshop samt andre emner i deres ”pipeline,” siger direktør Henning Glarvig fra Help@Head.

Firmaet står for seks ugers intensivt kursus med bl.a. Københavns Kommunes jobcenter og Copenhagen Business Academy i træningen af service ambassadørerne.

Ved sammenkomsten 30. oktober kan de nye service ambassadører mødes – og der er indlæg fra Regus Business Centre om arbejdet med servicestandarder. Geomatic viser eksempler på nye måder at servicere kunder og gæster, mens Jobcenter København giver information og vejledning om løntilskud, jobrotation og praktik.

Ved den seneste præsentation for nylig af service-ambassadører på Hotel Kong Frederik i København, sagde Horestas adm. direktør, Katia Østergaard, at dansk turisme har årlig omsætning på 87 milliarder kr. og giver 122.500 arbejdspladser.

Men der er behov for bedre service, sagde hun: ”Når vi spørger udenlandske turister, scorer Danmark højt på service, men lavere når prisen for f.eks. hotelværelset tages med sammenholdt med servicen.” Horesta har sit eget service-program, NICE; New Intelligent Customer Experiences.

Se mere på hjemmesiden: helpahead.dk