- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Flere turistreklamer ved motorvejene

De brune skilte, der reklamerer for seværdigheder, har siden 2011 været et forsøg. Det har været en succes, så nu bliver de permanente og der kommer flere af dem - og der er rift om at få ét.

De brune skilte, der reklamerer for seværdigheder, har siden 2011 været et forsøg. Det har været en succes, så nu bliver de permanente og der kommer flere af dem – og der er rift om at få ét.

”Vi har over 170 medlemmer, og jeg forestiller mig, at over 170 vil forsøge at få deres eget skilt”, siger Frank Allan Rasmussen, formand for organisationen Danske Museer til dr.dk.

Djurs Sommerland blev forbigået i 2011 på grund af afstanden til motorvejen, men prøver igen at få et skilt: ”Analyser med baggrund i forsøgsordningen viser, at skiltene har en effekt – både med at vise vej for turisterne og ved at skabe opmærksomhed”, siger direktør Henrik Nielsen, der håber, at sommerlandet kan få dispensation fra afstanden.

Hos hjuldamperen Hjejlen i Silkeborg tror man også, at et turistskilt vil gavne forretningen, lyder det fra bestyrelsesformand Jens Nedergaard.

”Selv om det ikke skal ende i en ren skilteskov langs motorvejen, så er de brune skilte centrale for at lokke kunder til”, siger Frank Allan Rasmussen fra Danske Museer: ”Det er en helt afgørende faktor, at vi kan få lov til at reklamere for, at vi har gode varer på hylderne og hvor de ligger”.