TURISME: Ny rapport, bestilt af reservationssystemet Amadeus, opfordrer flyselskaberne til at fokusere mere på kunderne ved forsinkelser og indstillede fly.
TURISME: Ny rapport, bestilt af reservationssystemet Amadeus, opfordrer flyselskaberne til at fokusere mere på kunderne ved forsinkelser og indstillede fly.
En uafhængig undersøgelse, som blev offentliggjort i denne uge, opfordrer flyindustrien til at gennemgå den måde, de håndterer kundernes frustration, når deres fly er forsinket eller indstillet.
Rapporten – Passengers first – er skrevet af Norm Rose på foranledning af reservationssystemet Amadeus. Han mener, at en kundefokuseret tilgang til håndtering af uregelmæssigheder i flytrafikken kan bygge bro mellem flyselskaber og passagerer.
De mest almindelige årsager til frustration blandt passagererne er utilstrækkelig kommunikation, ingen tilbud om kompensation og omkostninger for alternative rejsearrangementer.
”Mange flyselskaber er ikke bevidste om, hvor store indtægter de går glip af som følge af den måde, de håndterer uregelmæssigheder på. Når passagerer deler negative kommentarer på sociale medier som Twitter, er det et indirekte indtægtstab for flyselskabet,” siger eksperten.