- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Flyvetur på 20 timer

LUFTFART: I 2022 håber australske Qantas at enten Airbus eller Boeing har en flytype, der kan flyve direkte fra Sydney til London.

Qantas har endnu ikke bestilt Airbus A350-900ULR eller Boeing 777-8 til mulig nonstop-rute fra Sydney til London. Så her arkivfoto af Qantas-fly i Oneworld- medlemmets nye bemaling.

LUFTFART: I 2022 håber australske Qantas at enten Airbus eller Boeing har en flytype, der kan flyve direkte fra Sydney til London.

Qantas forventer, at den kommende direkte nonstop rute fra 2022 mellem Sydney og London typisk vil flyve over Nordpolen frem for via Asien og Europa. I dag mellemlander Qantas mellem Sydney og London hos partneren Emirates i Dubai. Det gør flyvningen tre timer længere.

Det bliver en længere rute via Nordpolen, men den har fordel af stærk medvind, afhængig af årstiden.

Qantas forventer at indsætte fly med plads til 300 rejsende på navnlig premium-klasserne, f.eks. business class, på den kommende nonstop rute fra Sydney til London, den såkaldte kænguru-rute, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Qantas sætter sin lid til kommende flytyper som Airbus A350-900ULR eller Boeing 777-8 kan klare de lange nonstop-flyvninger fra Sydney til London samt f.eks. også New York.

Allerede fra marts næste år vil Qantas kunne flyve de 17 timer uden stop fra Perth, hovedstad i delstaten Western Australia, fire timers flyvning fra Sydney, til London med en Boeing B787-9.

Qantas, en forkortelse for Queensland and Northern Territory Aerial Services, havde sidste år 53,6 mio. passagerer.

Da Qantas i 1947 åbnede den såkaldte kænguru-rute mellem Sydney og London tog rejsen fire dage med ni stop undervejs.