- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Fokus på Afrika

Den årlige workshop Spotlight on Africa gennemføres i denne uge i Skandinavien. Her møder rejsebureauagenter en række repræsentanter fra flere afrikanske destinationer.

Fra Spotlight on Africa-workshoppen i København, fra venstre Per Carøe fra Kenya Airways, Anette Macallan fra Air France/KLM, Derek Houston, direktør for Houston Marketing, der stod bag workshoppen, og Matthias Lemcke, marketingchef i Europa for Namibia Tourism Board. Foto: Preben Pathuel.

Den årlige workshop Spotlight on Africa gennemføres i denne uge i Skandinavien. Her møder rejsebureauagenter en række repræsentanter fra flere afrikanske destinationer.

Den skandinaviske turné med Spotlight on Africa begyndte i Aarhus, fortsatte til København og Oslo og slutter i dag i Stockholm. Workshoppen arrangeres af Houston Travel Marketing Services – og alene i Aarhus var 30 rejsebureauagenter mødt frem for at høre mere om Afrika og nogle af destinationerne i Det Indiske Ocean, blandt andet Madagaskar.

Blandt workshoppens cirka 25 repræsentanter fra Afrika viste blandt andet Kenya, Madagaskar, Namibia, Sydafrika, Tanzania og flyselskaber som Air France KLM, tyske Condor og Kenya Airways flaget.

Navnlig Namibia i det sydvestlige Afrika blev præsenteret som en up-coming destination. Namibia er bl.a. kendt for sin store ørken Namib, som landet har sit navn fra. Namibia ligger ud til det sydlige Atlanterhav og byder også på masser af grønne områder med floder og et rigt dyreliv. Ved kysten kan der ses alt fra delfiner til pelikaner og navnlig sæler, ikke mindst ved Walvis Bay.

Landet har indenfor dyrelivet De 5 Store: bøfler, elefanter, flodheste, leoparder og løver. De kan blandt andet ses i nationalparkerne, for eksempel Etosha National Park, der er på over 22.000 kvadratkilometer og unik til safarier.

Namibia sælger sig som en helårsdestination med 300 årlige solskinsdage – og gennemsnitstemperaturer på mellem 18 og 35 grader fra oktober til april.

Lang turistattraktion
Namibia har angiveligt også verdens næst længste canyon, den over 160 kilometer lange og op til 500 meter dybe Fish River Canyon, der regnes som en af landets største turistattraktioner.

Engelsk er Namibias officielle sprog, men mange taler stadig tysk – Namibia var frem til slutningen af Første Verdenskrig tysk koloni, Tysk Sydvestafrika. Namibia er arealmæssigt mere end to gange så stor som Tyskland – men Namibia har kun 2,2 millioner indbyggere.

Landets flyselskab, Air Namibia, har en ti timers natflyvning fra Frankfurt til hovedstaden Windhoek. EU-borgere behøver ikke visum til Namibia, blot skal passet være gyldigt i mindst seks måneder efter ankomsten til landet.

Se mere om landet på Namibia Tourism Boards hjemmeside: namibiatourism.com

Stigende interesse for Sydafrika

Sydafrika er det store rejsemål

South African Airways tæt på konkurs