Passagertrafikken steg med 4,6% mens kapaciteten øgede med 1,9%, hvilket gav en stigning i load factor på 2,2 procentpoint til 84,2%.
På atlantruterne steg trafikken med 5,6% og kapaciteten med 1,7%. Load factor blev forbedret med 3,4 procentpoint til 90,3%.
Det europæiske rutenet havde en passagervækst på 3,8% mens kapaciteten steg med 5,6% på grund af etablering af baser i provinsen. Det førte til en nedgang i load factor med 1,3 procentpoint til 77,0%.
Passagertrafikken i marts steg med 6,8%, mens kapaciteten øgedes med 1,8%.
Det medførte, at selskabets load factor blev forbedret med 3,8 procentpoint til 82,5%
Passagertallet rundede 6,37 millioner og på ruterne over Atlanten steg passagertrafikken med 9,7% og kapaciteten med 2,5%, hvilket forbedrede load factor med 5,8 procentpoint til 88.2%. Til Asien var fremgangen 6,0% på baggrund af sidste års fald efter den japanske tsunami. Kapaciteten steg med 1,8% og load factor med 3,4 procentpoint til 86,7%.
Trafikken på det europæiske rutenet steg med 7,2% mens kapaciteten øgedes med 2,7%. Load factor var steg med 3,0 procentpoint til 71,9%.
Trafikken steg med 7,6% mens kapaciteten steg 6,1% hvilket gav en forbedret load factor med 1,2 procentpoint til 85,7%.
Koncernen havde 6,8 millioner passagerer – en fremgang på 4,7%. RASK faldt en smule sammenlignet med august sidste år.
På atlantruterne steg trafikken med 10,7% og kapaciteten med 9,0%. Load factor steg med 1,3 procentpoint til 89,6%. på ruterne til Asien steg trafikken med ligeledes med 9,0% og kapaciteten med 7,3%.Load factor blev 89,4% – en fremgang på 1,4 procentpoint. Til Japan faldt trafikken dog med 12% i forhold til august sidste år.
På Afrika og Mellemøsten var trafikken stort set stabil, mens trafikken på det europæiske rutenet havde en vækst på 5,1% mens kapaciteten steg med 4,2%. Load factor steg med 0,6 procentpoint til 78,1%.
Selv om Air Frances trafik blev berørt af strejke sidst i oktober steg koncernens trafik med 5,7% i forhold til oktober sidste år.
Samtidig steg kapaciteten med 6,1%, hvilket medførte et fald på 0,3 procentpoint i load factor til 83,9%. Kapacitetsvæksten hænger sammen med den gradvise overførsel af fly fra Martinair til KLM.
Passagertallet nåede op på 6,76 millioner – en stigning på 4,9%.
På ruterne til Amerika steg trafikken med 8,6% og kapaciteten med 7,8%. Load factor steg 0,7 point til 8,9%. På Asien voksede trafikken med 5,8% og med en kapacitet, der steg med 8,4%, faldt load factor med 2.2 point to 87,3%.
Ruterne til Afrika og Mellemøsten var stort set uændrede, mens ruterne til Caribien og Det indiske Ocean havde en vækst i trafikken på 2,8% hvor kapaciteten steg 3,3% og load factor faldt med 0,4 point til 82,7%.
Det europæiske netværk havde en kapacitetsvækst på 7,4%, bl.a. på grund af åbningen af basen i Marseilles. Trafikken steg med 5,9%, og load factor faldt med 1,1 point til 75,7%.
September blev ramt af strejker i trafikkontrollen.
Alligevel var selskabet i stand til at opretholde den trend, der har kunnet følges siden starten af selskabets regnskabsår med stiging i load factor og stigninger i enhedsomsætningen.Trafikken i september steg med 1,8% med en let reduceret kapacitet på 0,5%, hvilket førte til en vækst i load factor med 1,9 procentpoint til 83,8%.Antallet af passagerer steg til 6,3 millioner, en vækst på 1,5%. RASK havde en betydelig vækst på både business og economy og ruterne til Amerika havde et mindre fald på 0,5%, mens kapaciteten faldt med 1,8%, hvilket førte til en vækst i load factor med 1,2 procentpoint til 89,4%. Trafikken til Asien steg med 3,3% mens kapaciteten steg med 1,6%, hvorefter load factor steg til 88,6%. Til Afrika og Mellemøsten steg trafikken med 4,9% med 1,9% kapacitetsvækst, som resulterede i en load factor på 79,6%På det europæiske rutenet var der en vækst på 1,0% trods aflysning af 1.300 flyvninger på grund af flyvelederstrejker. Kapaciteten faldt med 4,2%, hvilket førte til en rekord load factor for september på 76,4%, hvilket er en forøgelse med 4,0 procentpoint.