- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Gouda får ny profil i Danmark

REJSEFORSIKRING: 39-årig med fortid i Europæiske Rejseforsikring skal som ny salgschef for Gouda Rejseforsikrings privatområde være det nye ansigt overfor bl.a. rejsebranchen. Alene i Danmark omsætter Gouda årligt for ca. 300 mio. kr. – her står over 300 danske rejsebureauer for ca. halvdelen af beløbet.

Martin Fuglsang.

REJSEFORSIKRING: 39-årig med fortid i Europæiske Rejseforsikring skal som ny salgschef for Gouda Rejseforsikrings privatområde være det nye ansigt overfor bl.a. rejsebranchen. Alene i Danmark omsætter Gouda årligt for ca. 300 mio. kr. – her står over 300 danske rejsebureauer for ca. halvdelen af beløbet.

Martin Fuglsang, der tidligere var hos konkurrenten Europæiske Rejseforsikring, skal med sit salgsteam lancere ny strategi om, hvordan Gouda håndterer rejsebureauer. Men det handler også om at udvide Goudas position på det danske marked.

”Gouda sælger bl.a. rejseforsikringer via rejsebureauer i Norden – blandt vores største kunder i Danmark er Apollo, Bravo Tours, Kilroy og Spies. Siden jeg tiltrådte, har jeg haft møder med de største rejsebureauer, der er positive overfor Goudas nye strategi,” siger Martin Fuglsang til standby.dk

Martin Fuglsang begyndte i rejsebranchen med seks år hos Apollo Rejser, fulgt af en periode som konsulent uden for branchen og så andre seks år hos Europæiske som Key Account Manager for salg i rejseforsikringsselskabet.

Martin Fuglsang har i sit salgsteam hos Gouda to sælgere, key account managers, Jan Møller og Brian Eg, og er ved at oprette en administrativ position som account coordinator.

Uffe Svensson, direktør for Gouda, siger: ”Jeg er glad for at få Martin ombord, og ser frem til, hvordan vi får glæde af hans erfaring til gavn for og kunder.”

Gouda Rejseforsikring blev i 2013 købt af norske Gjensidige Forsikring. Der har siden salget været stille omkring det før så synlige Gouda Rejseforsikringsselskab. Salget betød bl.a. farvel til direktør Jesper Kjeldsgaard, samt salgs- og marketingschef Camilla Kjær Breilev.

Martin Fuglsang siger til standby.dk, at Gouda vil være synlig på de platforme kunder og partnere er på.

”Vi kan se resultat af vores arbejde i stigende salg.  2015 ser rigtig godt ud,” siger han.

Gouda har 350.000 forsikringskunder i Norden, 80 pct. er privatkunder, resten erhvervskunder.