- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Her findes klagevejledningerne

Nogle flyselskaber undlader at informere klart om, hvad kunder skal gøre for at få refunderet ubrugte billetter.

Politiken.dk har gennemgået en række flyselskabers hjemmesider for at finde ud af, hvor svært det er at få vejledning i, hvordan kunderne kan få refunderes de billetter, de ikke kunne bruge på grund af askeskyen. 

Listen ser således ud: 

Air Berlin: Link på forsiden. Air France: Ingen synlig information, men en ’contact us’-knap. British Airways: Intet direkte aske-link, men artikel om situationen fører til klagemulighederne. Cimber Sterling: Direkte link. Continental: Ingen informationer, men tydelig ’contact us’-knap. easyJet: Ingen informationer og mailadressen er godt gemt. Finnair: Meget tydeligt link på forsiden. KLM: Direkte link. Lufthansa: Ingen informationer på forsiden, men kan klikke sig frem til et klagefelt, som dog ikke virker. SAS: Link til de nødvendige oplysninger på forsiden. Ryanair: En knap på forsiden giver direkte adgang til en formular. Transavia: Direkte link til relevant info.  

Politiken.dk har tjekket websiderne søndag eftermiddag og mandag morgen.

Skrevet af Flemming Juul