- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Høj rejsefeber

"Vi mærker en stigende efterspørgsel på mindre og autentiske og for mange uprøvede rejsemål, hvor man kommer tættere på det lokale liv. Bravo Tours satser derfor på et par perler, når det drejer sig om at dreje lidt væk fra ’hovedvejen’”, siger adm. direktør Peder Hornshøj.

Peder Hornshøj.

“Vi mærker en stigende efterspørgsel på mindre og autentiske og for mange uprøvede rejsemål, hvor man kommer tættere på det lokale liv. Bravo Tours satser derfor på et par perler, når det drejer sig om at dreje lidt væk fra ’hovedvejen’”, siger adm. direktør Peder Hornshøj.

Det er sæson for rejsefeber i januar og februar hvor danskerne køber langt flere rejser end i årets øvrige måneder: ”Vi har rigtig travlt og må erkende, at vi er blevet overrumplet af det stigende sommersalg, allerede fra ugerne inden jul. April, maj og juni er populære på grund af prisen, og i skoleferien har danskerne travlt med at sikre sig den gode ferie, mens bestil-tidligt rabatterne er på sit højeste.”

”Mallorca sælger som aldrig før ligesom Costa del Sol, Kreta, Rhodos og Tyrkiet, men vi mærker stigende efterspørgsel efter de mindre og uprøvede rejsemål. Derfor satser vi for eksempel på Lesbos-Mytilini, som er en uspoleret skønhed. Ligeledes har vi Costa De Almeria i Andalusien hvor primært spanierne selv holder ferie. Hovedvægten er lagt på den gode gastronomi, hygge, natur og en afslappende atmosfære”, siger Peder Hornshøj.

Rejsefeberen har altså ramt danskerne og priserne i chartermarkedet er ikke steget de seneste år, men ventes at stige, hvis udviklingen fortsætter de takter, som den tiltagende rejsefeber lægger op til.