- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Kampagne skal få turister væk fra København City

København er mere end den indre by med Nyhavn, Strøget og Tivoli – ny kampagne fra VisitDenmark og SAS vil prøve at få yngre udenlandske turister til at besøge brokvartererne.

Vesterbro, Østerbro, Nørrebro, Frederiksberg. En ny tværnational kampagne skal vise de udenlandske turister, at København er mere end Indre by.

Målgruppen er ”young urban professionals” i alderen 20-35 år fra Sverige, Norge, Storbritannien, Frankrig og Italien, oplyser VisitDenmark, der samen med SAS og

”Vi vil gerne viser mere af byen til turister, der opfatter sig selv som rejsende og ikke turister og som ofte sætter de lokale steder højere end de kendte. Det ligger i deres DNA, at de vil være en del af det lokale miljø, hvor de lokale har deres dagligdag. Samtidig er det centralt i den nye brandfortælling om Danmark at præsentere steder, stemninger og danskernes hverdag. De to præmisser har vi smeltet sammen i den nye kampagne,” siger Dennis Englund, VisitDenmarks markedschef i Storbritannien.

Just another day in broerne
Under overskriften ”Just another day in…” viser fire københavnere deres lokale nabolag i en lille video. Abdella præsenterer Vesterbro med blandt andet Kødbyen, Sara går tur på Nørrebro, Mette er på Østerbro og Andreas besøger det grønne Frederiksberg. Hver video varer 30-37 sekunder og vil dukke op på en lang række online medier. På nogle markeder suppleres med videobannere og sociale medier.

”Kampagnen imødekommer målgruppens ønske om at opleve det lokale og autentiske. De gider ikke det iscenesatte og reklamer, så de små videoer skal opfattes mere som stemninger og inspiration end som annoncer og salg”, siger Dennis Englund.

Til filmene hører et kampagnesite på VisitDenmarks hjemmeside med oplysninger om de enkelte brokvarterer og hvor der også er blevet plads til Amager med Ørestad og Refshaleøen. The undiscovered Nordvest har fået en miniguide med Bjarke Ingels’ Dortheavej, Byhumle og Flying Couch.

Fordelt på alle aldersgrupper er de største grupper af udenlandske turister i København fra USA, Tyskland, Sverige, Storbritannien og Norge, viser tal fra Danmarks Statistik.

Relaterede artikler:

København dropper markedsføring af Nyhavn

“Overturisme kan ikke måles”

Danmark scorer højt på ny liste med rejsefavoritter