Danske virksomheder og offentlige myndigheder bruger årligt milliarder på arrangementer – inspirationen hentes bl.a. på landets største messe af sin art, Eventdagen, der afvikles 13. oktober i København.
Der er noget for enhver smag og lidt til på Eventdagen i København på torsdag. Her kommer flere hundrede firmaindkøbere af arrangementer og møder, samlet betegnet ”events,” og hører nyt fra de op mod 100 udbydere, der udstiller denne dag.
Eventdagen holdes i år på et af hovedstadens nye bud på et messekonferencecenter, Lokomotivværkstedet, hvor DSB tidligere skruede på sit rullende materiel.
Danske Martin Roll, en af verdens dygtigste brandingeksperter, giver på Eventdagen bud på hvordan events kan ”brande” virksomheder og hvorfor events er verdens stærkeste kommunikation.
”Begrebet ”events” opfattes på mange måder. Nogle kalder firmafesten en event, mens eventbureauer fokuserer på netop events som ”oplevelsesbaseret kommunikation.” Og de, der formår at kommunikere via oplevelser, vil efter min erfaring også formå at røre og begejstre deltagerne på en helt anden måde end ved et traditionelt mødearrangement. Derfor har events så stort potentiale – og derfor ønsker vi at gøre opmærksom på de mange muligheder i events.”
Det siger direktør Christian Guldager fra Kursuslex, der i år for anden gang arrangerer Eventdagen.
”Vi har arbejdet med møder og mødeplanlægning i mange år. Events er også en måde at kommunikere på, og når events bruges rigtigt, er det en af verdens stærkeste kommunikationsformer,” siger Christian Guldager.
Læs mere på hjemmesiden: www.eventdagen.dk
Skrevet af redaktionen
Danske virksomheder og offentlige myndigheder bruger årligt milliarder på arrangementer – inspirationen hentes bl.a. på landets største messe af sin art, Eventdagen, der afvikles 13. oktober i København.
Der er noget for enhver smag og lidt til på Eventdagen i København på torsdag. Her kommer flere hundrede firmaindkøbere af arrangementer og møder, samlet betegnet ”events,” og hører nyt fra de op mod 100 udbydere, der udstiller denne dag.
Eventdagen holdes i år på et af hovedstadens nye bud på et messekonferencecenter, Lokomotivværkstedet, hvor DSB tidligere skruede på sit rullende materiel.
Danske Martin Roll, en af verdens dygtigste brandingeksperter, giver på Eventdagen bud på hvordan events kan ”brande” virksomheder og hvorfor events er verdens stærkeste kommunikation.
”Begrebet ”events” opfattes på mange måder. Nogle kalder firmafesten en event, mens eventbureauer fokuserer på netop events som ”oplevelsesbaseret kommunikation.” Og de, der formår at kommunikere via oplevelser, vil efter min erfaring også formå at røre og begejstre deltagerne på en helt anden måde end ved et traditionelt mødearrangement. Derfor har events så stort potentiale – og derfor ønsker vi at gøre opmærksom på de mange muligheder i events.”
Det siger direktør Christian Guldager fra Kursuslex, der i år for anden gang arrangerer Eventdagen.
”Vi har arbejdet med møder og mødeplanlægning i mange år. Events er også en måde at kommunikere på, og når events bruges rigtigt, er det en af verdens stærkeste kommunikationsformer,” siger Christian Guldager.
Læs mere på www.eventdagen.dk
Skrevet af Henrik Baumgarten