- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Krydstogtbureau i medvind

CRUISE: My Cruise har fundet sin niche og har for femte år i træk overskud ved at satse på bestemte rederier og et personale, der ved alt om krydstogter.

Personalet fra MyCruise med Claus Jensen i front – klik på billedet for at se det i stort format.

I 2008 brød nogle unge ud fra Scandinavian Cruise Center og startede for sig selv i My Cruise. Det kostede yderst lave lønninger og et underskud det første år. Siden er det bare gået fremad. I dag er der 11 ansatte, og bureauet kom ud af sidste regnskabsår med et plus på 3,3 mio. kr., eller det dobbelte af året før.

”Det er over al forventning, og vi er bare stolte over at bevise, man kan tjene penge på at sælge krydstogter, hvis man finder sin niche og har det rigtige personale,” siger direktør Claus Jensen på vegne af ejere og ansatte.

”Vi sælger næsten kun individuelle rejser og har især et samarbejde med Costa Cruise og MSC samt Royal Caribbean og Norwegian Cruise Line. Det er en slags mellemgruppe, også rent prismæssigt. Det er ikke hos os man køber de dyreste og mest eksklusive krydstogter.

Til gengæld satser vi på, at man køber hos os i stedet for selv at prøve på diverse hjemmesider hos krydstogtselskaberne. Vore kunder ved, at vi kan give den bedste service, fordi de ansatte ved alt om fordele og faldgruber på et krydstogt.

Alligevel skal kunderne også have lov at guide lidt selv på vores nyåbnede hjemmeside med de helt aktuelle dagspriser. Vi tror, for ikke at sige vi ved, at flere og flere danskere får øjnene op for netop denne ferieform.

Og nej til spørgsmålet om vi sælger andet en krydstogter. Det gør vi ikke, og det er vi snart ene om i Danmark,” slutter Claus Jensen.