- STANDBY.DK - https://standby.dk -

Krydstogtselskaber ud i priskampagner

Mange forskellige tiltag skal fylde de mange store skibe op i den kommende sæson, men der er langt igen til det normale prisniveau for rederierne.

Flere krydstogtselskaber lægger nu ikke skjul på, at der er en god bid vej igen, før man når op på samme indtjeningsniveau som før finanskrisen. "Vi mangler to tredjedele endnu på den gennemsnitlige indtjening, " sagde koncernchef Sam Goldstein fra Royal Caribbean i juli. Han har til gengæld konstateret, at verdens største krydstogtskib Oasis of The Seas er en god forretning med rekordindtjening. Men, den har i al beskedenhed også kostet otte mia. kr.

 

Nu kappes selskaberne om kunderne med attraktive rabattilbud. I de nye programmer giver for eksempel Holland-American en række tilbud med 50 procent rabat for bestilling inden 15. september under Early Advantage-kampagne.

 

MSC Crusie kom forleden med nyt program og tilbyder som nyhed en udflugtspakke med tre udflugter på en uges tur for ca. 800 kr. Det er i forvejen kendt, at man hos de fleste selskaber kan købe attraktive vinpakker, men udflugter er noget nyt. Det er også det mest tiltrængte med en rabat for det er en offentlig hemmelighed, at selskaberne beregner sig meget store avancer på salg af udflugter.

 

Samtidig videreføres en "bestil tidligt pris", og hvis den ikke mere findes, da en ny "dagens bedste pris" i et helt nyt priskoncept.

 

Også de helt dyre de luxe cruise-selskaber har en stribe attraktive pristilbud i dette efterår, hvor salget til vinter og foråret traditionelt starter for alvor i august.

 

Skrevet af Ejvind Olesen