- STANDBY.dk - https://standby.dk -

Lille rejsebureau udvider

Michael Jensen på årets Ferie for Alle i Herning – flankeret af bl.a. direktør for den danske Discover America-komite, Karin Gert Nielsen, til venstre, og salgschef for Icelandair, Sigridur ”Sigga” Sveinsdóttir.

TURISME: I år åbnede kendt dansk rejsebrancheprofil eget rejsebureau med fokus på Australien og New Zealand. Nu kommer det oversøiske land, flest danskere rejser til, også på menukortet. ”Det giver mening, og alt hvad der giver mening, er værd at gå efter”, siger ejeren.

”Well, det er to uger siden, at jeg og mit rejsebureau, Pacific Tours, 1. august begyndte at sælge rejser til USA. Og der sælges foreløbig i snit en rejse om dagen, så det er en god start”, siger Michael Jensen til standby.dk og tilføjer: ”Jeg når mine kunder via bl.a. Facebook, LinkedIn, nyhedsbrevet, der foreløbig har 1.000 modtagere, lokalavisens rejsesite, Tipsbladet og rejsemesser. Næste gang på sønderjyske Gram Slot, hvor der den kommende weekend er fritidsmesse, og rejsemessen i Øksnehallen i København til oktober.”

Michael Jensen blev overraskende sidste år opsagt som produktchef i Risskov Rejser som led i en ’omstrukturering’. Han kom til Risskov som produktchef i 2013 fra tilsvarende job i Spies afdeling for individuelle rejser.

Michael Jensen begyndte i rejsebranchen i 1992 i det daværende rejsebureau Gate Eleven. Det blev i 2000 købt af Scandinavian Leisure Group, forgængeren for My Travel og senere Thomas Cook. Spies i Danmark hører under Thomas Cook Northern Europe.

Michael Jensen og hans Pacific Tours har kontor i Johnny Schous GSA-firma, Discover The World Marketing, i det centrale København. Pacific Tours havde i februar debut overfor forbrugerne med stand på Ferie for Alle i Messecenter Herning.

Sidste år besøgte ca. 30.000 danskere Australien, mens der var 10.000 danske ankomster i New Zealand – til sammenligning var der sidste år over 350.000 danske ankomster til USA.

”Vi er kommet godt fra start med salg af rejser Down Under, men af flere årsager udvider vi forretningen til også at inkludere USA.

Den væsentligste årsag er, at vi har lyst. Fordi vi har et stort netværk i USA og selv synes, vi er rimelig skrappe på USA. Men også fordi året dermed hænger bedre sammen med flere højsæsoner spredt ud over flere måneder. Både hvad angår afrejser og ordreindgang. Det giver mening, og alt hvad der giver mening, er værd at gå efter,” siger Michael Jensen og fortsætter: ”At konkurrencen på rejser til Australien vokser, ser jeg som en fordel. Og med 30.000 danskere og endnu flere nordmænd og svenskere, der søger Down Under, tror jeg, vi alle får tilstrækkeligt til at drive gode forretninger.”

Michael Jensen siger videre: ”Det er anderledes med USA. Vores største konkurrent er nettet og folks ønske om at lave det hele selv. Og brugte jeg min sunde fornuft, holdt vi os langt fra USA. Men vi bruger i udgangspunktet kun den sunde fornuft, når det er højst nødvendigt – hvilket der er kommet meget godt ud af.”